Quelles sont les tendances photographiques dans le monde de la publicité ?

News
gritty-wowan.jpg

Une image vaut mieux qu’un long discours. C’est la raison pour laquelle le secteur de la communication emploie les images avec tant d’avidité. L’utilisation d’images est également tributaire des tendances. Une photo qui avait la cote hier n’est plus en vogue aujourd’hui. Les bases de données de matériel visuel, dont les annonceurs sont friands, sont à même de détecter ces tendances sur la base des « big data » issues des recherches et des achats.

 Zo voorspelt Getty Images zes visuele trends voor 2017: 

  1. Virtuality - Het is nu echt mogelijk de wereld door de ogen van een ander te bewonderen. We bevinden ons in het beeld, in plaats van er alleen naar te mogen kijken. We zien niet alleen, we doen een ervaring op. 
  2. Color Surge - Na de populariteit van zachtere, subtiele tinten en vintage filters, maken felle tonen zich op voor een welkome comeback. Bereid u voor op een veelvoud aan unieke en speelse kleurencombinaties. Beeldmakers durven te breken met veiligere kleurpaletten en maken zich niet meer zo druk om conventies.
  3. Unfiltered - Dit getuigt van een voorkeur voor documentaire esthetiek. Merken gebruiken de taal van fotojournalistiek om hun verhalen kracht bij te zetten. De Unfiltered trend is een tegenreactie op de traditionele, glossy, droomachtige reclames. 
  4. Gritty Woman - We zien een ander soort vrouw op de voorgrond treden die de spelregels herdefinieert. Ze is een vechter, een feminist, een icoon. Ze is meer bezig met wat ze voor de wereld kan betekenen dan met haar verschijning.
  5. Global Neighborhood - De groeiende migratie heeft enorme impact op onze samenleving en de beelden die we zien. Nu zowel globalisering als migratie toenemen, zien we in het beeld meer diversiteit terug en representaties van uiteenlopende identiteiten. 
  6. New Naivety - Millennials hebben genoeg van de cleane en strak geregisseerde beeldtaal. New Naivety gaat over het omarmen van speelse en spontane beelden, die soms de grens opzoeken. Deze beelden zijn echt, rauw en laten mensen lachen.

We zijn benieuwd of dit inderdaad de beelden zijn die straks meer en meer in reclame opduiken. Volgens de 'big data' van Getty Images alleszins wel.

Strategy & Branding