-
Fraude in digitale advertising : The bot baseline
De ANA (Association of National Advertisers, de Amerikaanse zusterorganisatie van de UBA) publiceerde de update van 'The Bot Baseline: Fraud in Digital Advertising'. Het is de afkorting voor robots en staat voor intelligente computerprogramma's die op autonome manier diverse taken kunnen uitvoeren… zoals in hoog tempo op internet-advertenties klikken.
-
Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt
Anne Sophie Vilain, Training Manager van de UBA Academy, geeft tekst en uitleg
-
UBA Academy Brochure 2016-2017
Quality training for advertisers
-
UBA ST-Canneke: in de coulissen van Cannes 2016-06-30
Terugblik op een inspirerende dag
-
How Brands Grow seminarie UBA-MEDIALAAN 2016-06-16
Wat is de drijvende kracht achter uw toekomstige groei?
-
Resultaten CIM Radio eerste golf 2016
2016-05-19
-
EK belooft een boost in de verkopen van een aantal typische “voetbalproducten” 2016-05-30
GfK ging na wat het effect is van een WK voetbal op de verkoop van een aantal typische voetbalproducten zoals TV’s en bier.
-
The future of insights project 2016
WFA/BrainJuicer
-
Results on Global Social Media Marketing : 2016
WFA Survey
-
Results on Media Agency Remuneration 2016
WFA Survey
-
Hoe beheer je met brio het ontwerp van een merk/packaging?
Master Class UBA Academy Brand & Packaging Design
-
De digitale strategie is een centrale bekommernis.
Master Class UBA Academy Digital Strategy
-
Global marketers seek a new model for insights
Research identifies key changes required to make insights more effective partners in driving brand growth
New research from the World Federation of Advertisers (WFA) highlights the need for a step change in the relationship between marketers and their internal insights teams.
The Future of Insights project, developed in partnership with the WFA’s insights partner, BrainJuicer, reveals a huge opportunity for insights transformation and for insights leaders to become drivers of brand growth. -
De laatste trends in de interactie tussen merk en consument 2016-03-10
Naar een nieuwe mindset voor media en communicatie
-
Door steeds de eerste te willen zijn, hebben heel wat spelers hun pertinentie verloren.
Master Class UBA Academy Leader Attitude
-
Een Influencer actieplan... Waarom zouden marketers zich vermoeien aan deze oefening?
Met honderd duizenden productlanceringen per jaar en de alsmaar nadrukkelijkere (digitale) ruis hebben merken een oplossing nodig om zich te onderscheiden van de rest. Die zou kunnen komen van een netwerk van influencers zoals Carole Lamarque uitlegt op de UBA Academy.
-
Presentaties UBA Trends Day 2016
Een bundeling van alle presentaties van onze sprekers.
-
Hoe sluit ik een efficiënt sponsorcontract af dat mijn werk ten goede komt?
Master Class UBA Academy Sponsoring ContractIn de Master Class "Sponsoring Contract" belicht initiatiefnemer Andy Hancock de voornaamste aspecten van de juridische overeenkomst tussen sponsor en gesponsorde.
-
General Data Protection Regulation: nieuw Europees reglement
Master Class UBA Academy Legal Issues in digital marketingBig Data, tracking, targeting, profiling, geolokalisatie... allemaal brandend actuele concepten met een gemeenschappelijke oorsprong: persoonlijke gegevens. De bescherming daarvan zal aanzienlijk versterkt worden door de voorziene goedkeuring van het nieuwe Europese reglement betreffende deze materie, de General Data Protection Regulation (GDPR). In de Master Class "Legal issues in digital marketing" belichten Agnès Maqua en Nicolas Hamblenne, respectievelijk partner en associate van het advocatenkabinet Koan Lorenz, de voornaamste aspecten van de General Data Protection Regulation.
-
Een merk is een relationeel gebeuren: Master Class UBA Academy Branding Constellations
Systemisch denken als vertrekpunt voor nieuwe inzichten en strategieën met het oog op authentieke en bijgevolg sterke merkrelaties: dat is de essentie van de masterclass die Kristin Verellen (Peel the Onion) geeft aan de UBA Academy. In een interactieve workshop laat de docente de deelnemers branding constellations toepassen op vragen uit hun eigen praktijk. Centraal in deze methode staat de wetenschap dat een merk een relationeel gebeuren is: een persoonlijkheid die zich ontplooit door in interactie te gaan met zijn omgeving en doelgroepen.
-
Steeds meer Vlamingen lijden aan ‘digibesitas'
De smartphone neemt een steeds belangrijkere plaats in het leven van de Vlaming in. Zogenaamde over-the-top diensten (Netflix, WhatsApp, Skype,…) vormen veeleer een aanvulling op traditionele spelers dan een complete vervanging. Het aantal Vlamingen die thuis toegang hebben tot het internet, een computer, digitale televisie en/of een spelconsole is in 2015 – net als in voorgaande jaren – stabiel gebleven. Na jaren van sterke groei lijkt nu ook het bezit van tablets een plafond te hebben bereikt in Vlaanderen. -
Betrokken medewerkers maken het verschil: Master Class Academy Internal Communication
"Customers will never love a company, until the employees love it first" orakelt betrokkenheidsgoeroe Simon Sinek. Gelijk heeft hij en het is hoog tijd dat bedrijven eindelijk werk maken van een volwassen intern communicatiebeleid. Interne communicatie in de brede zin van het woord. Tijdens de UBA-opleiding “Internal Communication" van 14 januari kregen de deelnemers een beter inzicht in het 4C-model.
-
Wat is de evolutie in de remuneratiemodellen?
Martine Ballegeer, partner bij PitchPoint, is al vele jaren actief binnen UBA Academy en geeft drie Master Classes over de samenwerking tussen adverteerders en communicatiebureaus. De cursussen ‘Agency Selection’ en ‘Agency Evaluation’ geeft ze samen met Bruno Liesse van Carat. Daarnaast doceert ze de cursus ‘Agency Remuneration’. -
Laat u inspireren over storydoing, automatisering, etnomarketing en multi-agency
De grootste vraag voor bedrijven en marketeers vandaag is: hoe stel ik de klant centraal?In het vierde nummer van het B2B magazine "Sparkle" kunt u meer lezen over efficiënt en effectief communiceren door…
- storydoing ipv storytelling
- automatisatie & personalisatie
- betere targeting
- betere samenwerking tussen agentschap en adverteerder
Laten de voorbeelden van adverteerders en agentschappen in dit nummer u alvast inspireren.
Sparkle is een initiatief van bpost in samenwerking met UBA, ACC en bdma en speciaal gericht op marketing- en communicatiespecialisten.
-
Deloitte studie over de impact van reclame 2015-12-03
Wat is de impact van reclame op de Belgische economie?
-
Moeten we onze bedrijfscultuur veranderen? Lees de tips van onze expert-docent Ides Ticket
Meerdere bedrijven deel aan de Master Class van de UBA Academy over Employer Branding, gepresenteerd door Ides Ticket, managing partner van het adviesbureau in marketingstrategie, Business Openers.
-
Trendwatcher - AD Blockers - IAB Matrix - Programmatic: the VW case
Trendwatcher, Ad Blockers, IAB Matrix 2015, Programmatic, etc... Er stonden veel onderwerpen op de agenda van de Mediacommissie Digital & Mobile van 30 oktober. Onze mediaspecialisten hebben hun analyse gegeven over de laatste digital trends tijdens een leerrijk uitwisselingsmoment.
-
Van vernieuwende ideeën tot grensverleggende resultaten. De tips van Kristin Verellen.
Master Class" Brainstorm to results"
-
Data verovert een centrale plaats in wereldwijde marketingstrategieën
Data Driven Marketing
-
Reclamewijsheid bij Vlaamse jongeren 2015-10-26
Hoe gaan kinderen en jongeren om met de nieuwe reclamevormen?
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 11
- 12
- 13
- 14
- Volgende pagina