-
Wat is ORM?
ORM is de afkorting voor 'Online Reputation Management'. Hierbij neemt een merk of een persoon actief controle over zijn online profiel.
-
Wat is Corporate Venturing ?
‘Corporate Venturing’ is een trend waarbij een gevestigd bedrijf een structurele samenwerking aangaat met en/of participeert in een innovatieve en gespecialiseerde start-up.
-
Wat is typosquatting ?
‘Typosquatting’ betekent letterlijk ‘het kraken van tikfouten’. Mensen vergissen zich al eens bij het intypen van een website adres.
-
Wat is bounce rate?
Bounce rate is een term die wordt gebruikt in web traffic analyse. Het representeert het percentage bezoekers dat de site bezoekt en vervolgens de site verlaat in plaats van andere pagina's binnen dezelfde site te blijven bekijken.
-
Wat zijn Adversarial examples ?
'Adversarial examples' zijn gegevens die aangeboden worden aan artificiële intelligentie systemen om ze te misleiden.
-
Wat is GAFA?
GAFA is een acroniem dat verwijst naar Google, Apple, Facebook en Amazon, de 4 Amerikaanse internet-giganten. Soms voegt men hier Microsoft aan toe en gebruikt men de afkorting GAFAM. Op een enkele plaats wordt ook nog IBM aan het lijstje toegevoegd (GAFAMI).
-
Wat is Amazonificatie?
'Amazonificatie' verwijst naar de internet-gigant Amazon die sinds jaren de retail-sector op zijn kop zet.
-
Wat is Ad Fraude?
Bij Online Ad Fraude worden impressions, clicks, conversies of data op een foutieve manier gerapporteerd, voornamelijk met de bedoeling om op een frauduleuze manier inkomsten te genereren.
-
Wat is Brand Safety ?
Adverteerders willen hun boodschap tonen in de juiste context. Merken werken consistent aan hun imago en willen niet aangetast worden door verkeerde associaties.
-
Wat is hackvertising ?
Hackvertising is een contaminatie van de woorden 'hacking' en 'advertising'. Het is een vorm van guerilla-marketing, waarbij merken conventionele regels breken en de grenzen aftasten om buzz te creëren.
-
Wat is Web 4.0?
We zitten ondertussen aan de vierde generatie van het web.
-
Wat is Ageism ?
Ageism of leeftijdsdiscriminatie is een vorm van impliciete en expliciete discriminatie van individuen of groepen op basis van leeftijd en de gewoonte om mensen omwille van hun leeftijd te onderwaarderen.
-
Wat is Astroturfing ?
Astroturfing is een vorm van propaganda en bestaat uit het faken van burger- of consumenten-initiatieven. Daarbij wil men de schijn wekken dat het om spontane onafhankelijke acties gaat.
-
Wat is 'Agile' ?
Agile betekent letterlijk 'behendig, lenig, vlug'. Het begrip werd oorspronkelijk gebruikt in de IT-sector voor software-ontwikkeling. Meer en meer wordt het ook in een organisatorische context toegepast. We vertalen 'agility' best door 'wendbaarheid'.
-
Wat is A/B-Test ?
Een A/B-test -ook wel split test genoemd- is een methode om in een reële omgeving te onderzoeken welke de met statistische zekerheid meest effectieve methode is van twee alternatieven.
-
Wat is Pretotyping?
Pretotyping is een manier om een idee voor een product of dienst snel en goedkoop te testen door het creëren van een simulatie, een mock-up of een sterk vereenvoudigde versie. De uitwerking gebeurt op een dusdanige manier dat de doelgroep al een duidelijk idee van de functionaliteit krijgt.
-
Wat is Hype Cycle?
Een Hype Cycle is een model, ontwikkeld door het marktonderzoeksbureau Gartner, dat de cyclus beschrijft hoe nieuwe technologieën in de markt evolueren.
-
Wat is Distributed Denial of Service ?
Distributed Denial of Service (DDoS) is een populaire manier onder hackers om websites lam te leggen. Dit doen ze door de servers te bombarderen met informatiepakketten.
-
Wat is Bitcoin ?
De Bitcoin is een digitale munt (ook cryptogeld genoemd) die speciaal ontworpen is voor gebruik op het Internet. Er zijn geen fysieke munten.
-
Wat is Cost per Hour?
Cost per Hour is een digitale advertising currency waarbij digitale campagnes worden aangekocht op basis van gegarandeerde uren ‘exposure’ in plaats van gegarandeerde impressies (CPM). Adverteerders kopen de tijd die surfers aan hun boodschap hebben besteed.
-
Wat is Phygital ?
Phygital is een samentrekking van 'physical' en 'digital'. Het verwijst naar het samensmelten van de 'offline' met de 'online' wereld.
-
Wat is Buyer Persona ?
Een buyer persona is een gedetailleerde omschrijving van je ideale klanten. Op basis van marktonderzoek creëert u een typologie van de klantenbasis.
-
Wat is Viewability ?
Viewability is een meeteenheid voor de zichtbaarheid van een online advertentie. Oorspronkelijk werden online campagnes geëvalueerd op ‘served impressions’, waarbij gemeten wordt hoeveel keer een advertentie opgeroepen wordt bij een server.
-
Wat is Inbound Marketing?
Inbound Marketing is het geheel van online marketing technieken die ervoor zorgt dat prospecten en klanten relevante informatie vinden -over uw bedrijf, uw producten en uw diensten- op het moment dat zij daarnaar op zoek zijn.
-
Wat is Snackable Content?
Relevante content is de basis voor het aantrekken van nieuwe prospecten. Er is vandaag dan ook een overvloed aan (vooral online) informatie voor consumenten die al die content niet meer verwerkt krijgen. We krijgen bijgevolg ook steeds minder aandacht voor al die geproduceerde content.
-
Wat is big data?
De hoeveelheid data die we bewaren groeit exponentieel. Zowel consumenten als organisaties verzamelen een massa data.
-
Wat is influencer marketing?
Influencer marketing maakt gebruik van personen of groepen om invloed uit te oefenen op het gedrag van de doelgroep. Het is een moderne vorm van mond-tot-mondreclame.
-
Wat is Blockchain?
Blockchain is een soort beveiligd online logboek waarin transacties veilig worden bijgehouden. De technologie faciliteert transacties tussen partijen die elkaar niet kennen. Het is een gedecentraliseerd systeem zonder centrale controlerende partij die de gegevens beheert.
-
Wat is lead scoring?
Een lead is een potentiële klant van wie u contactgegevens hebt. Lead scoring is een methode om deze leads kwantitatief te evalueren op basis van hun profiel en gedrag.
-
Wat is geotargeting ?
Geotargeting of geografische targeting draait om het gericht plaatsen van informatie en advertenties op basis van de locatie van de gebruiker. Dit doet u op basis van IP-adressen van computers, aansluitingen van digitale televisie of de gps-gegevens van smartphones.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 6
- 7
- 8
- 9
- Volgende pagina