-
"Esports of competitief gamen is een mass market fenomeen aan het worden"
Stéphanie Röckmann, Director Content & Media bij Proximus, legt uit wat esports juist is en hoe dit door adverteerders kan ingezet worden.
-
Programmatic buying wordt standaard voor digitale media
Zenith, een bureau uit de Publicis groep, publiceerde een rapport over programmatic media.
-
Wat is App Store Optimization?
App Store Optimization (ASO) is ook gekend onder de naam App Store Marketing of Mobile App SEO.
-
De uitdagingen van het attributiemodel
Tijdens de laatste Expert Community rond Marketing Technology stonden de uitdagingen van het attributiemodel centraal. Hierbij onze voornaamste learnings.
-
Wat is Minimum Viable Product?
Een minimum viable product (MVP) is een product met een minimale set van functies met de bedoeling om eerste gebruikers de functionaliteit van het product te laten uittesten.
-
Is ‘Marketing Technology’ uw ding?
We weten bij UBA maar al te goed dat ‘Marketing Technolgy’ een trending topic is. Op de hoogte blijven van de nieuwe technologiëen en kennis vergaren over hoe deze te integreren in onze marketing en communicatie activiteiten, is essentieel.
-
Wat is Retargeting?
Retargeting is een veelgebruikte online reclamepraktijk waarbij internet gebruikers die een website bezochten opnieuw gecontacteerd worden via advertenties op websites van derden om hen alsnog te overtuigen de dienst of het product te kopen.
-
Hoe AI integreren in retailmarketing? Albert Derasse geeft raad
Sommigen onder u maken er al volop gebruik van: dankzij Artificiële Intelligentie is het mogelijk om via voorspellende analyses en geïndividualiseerde regels een doorgedreven klantenervaring op maat aan te bieden. De revolutie is in gang gezet!
-
Wat is Gamification?
Gamification is het toepassen van speltechnieken in dagdagelijkse en professionele omgevingen.
-
Mobile-first indexing van Google, hoe gaan we hiermee om? Remco van der Beek
Wat houdt mobile-first indexing nu precies in en wat zijn de consequenties voor website eigenaren?
-
3 Vragen aan Stefan Venken, CMO Northern-Europe Vente-Exclusive.com
"Om nattevingerwerk wat betreft de voorkeuren van onze leden te vermijden, hebben we een duidelijke en directe communicatie met hen opgestart."
-
Drie vragen over Targeted Advertising aan Joris Van Aken, Telenet
Targeted Advertising zit in de lift. Joris Van Aken, Digital Communication Lead bij Telenet, presenteert de huidige situatie van Targeted Advertising en verwachtingen voor de toekomst.
-
Wat is Clickbait?
Clickbait (letterlijk vertaald: klik-lokaas) is een spectaculaire titel die onmiddellijk verwijst naar een website artikel of video.
-
UBA publiceert Belgian Digital Media Charter
In juni 2018 publiceerde UBA het Global Media Charter. Daarin identificeerde UBA acht aandachtspunten in de digitale media waar merken zich fundamenteel zorgen om maken. Vandaag neemt UBA het initiatief in haar ‘Belgian Digital Media Charter’ om voor elk van de probleemgebieden concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken. UBA zet hiermee een belangrijke stap in de hervorming van de Belgische digitale advertentiewereld.
-
Hoe kan Artificiële Intelligentie ons vandaag helpen?
Artificiële Intelligentie is overal. Je kan je tijdlijn of nieuwsfeed niet bekijken of je vindt er een artikel over. Meestal is de boodschap dat alles gaat veranderen en wel vanaf gisteren. Wim Vermeulen, Dentsu Aegis Network, geeft zijn opinie over hoe Artificiële Intelligentie kan worden gebruikt in de marketing sector.
-
"We kozen voor Big Data-oplossingen geconfigureerd volgens het concept 'Privacy by Design'"
Frédéric Dang, Customer Database Manager bij Delhaize, legt in zijn antwoord op drie vragen uit hoe het gebruik van Big Data is afgestemd op de GDPR.
-
Wat is ROPO ?
ROPO staat voor ‘Research Online Purchase Offline’ en is een synoniem voor 'Online-to-Store' en 'webrooming'.
-
"Data moeten een onderdeel van de algemene digitale strategie worden"
Siegert Dierickx, Co-founder & Managing Partner bij Multiminds, beantwoordt onze 3 vragen over de digitale maturiteit van adverteerders.
-
Kunnen we met Big Data zorgen voor een revolutie in de klantenervaring?
Data zijn onmisbaar voor bedrijven die hun aanbod willen personaliseren en ervoor willen zorgen dat het leven van de consument gemakkelijker gemaakt wordt. We stelden drie vragen over Big Data aan Xavier Valentini, Customer Insights Manager bij Delhaize.
-
Vijf opkomende technologische trends
Gartner benoemt vijf opkomende technologische trends die de grenzen tussen mens en machine zullen doen vervagen.
-
Digitale transformatie is bedrijfstransformatie, zegt Wim Weetjens
“Digitale transformatie is bedrijfstransformatie”, vertelt Wim weetjens aan de deelnemers van de UBA Master Class…
-
Opleiding is de sleutel tot een beter begrip van programmatic advertising, Antony Spinasse
Adverteerders moeten de beschikking krijgen over de sleutels waarmee ze de dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor het beheer van hun campagnes naar behoren kunnen evalueren.
-
Wat zijn Adversarial examples ?
'Adversarial examples' zijn gegevens die aangeboden worden aan artificiële intelligentie systemen om ze te misleiden.
-
Win een gratis dagticket voor de Supernova Conference in Antwerpen
Van 27 tot en met 30 september 2018 strijkt in Antwerpen het festival SuperNova neer. SuperNova is een ambitieus internationaal event volledig in het teken van de toekomst, georganiseerd door Flanders DC en Scale-Ups.eu met de steun van de Vlaamse overheid. Het vierdaagse festival wordt de grootste ontmoetingsplek in Vlaanderen voor ambitieuze ondernemers, bedrijven, investeerders, onderzoekers en creatievelingen om de toekomst vorm te geven onder het motto: Tomorrow is unstoppable.
-
Wie grenzen wil verleggen, moet zijn algoritme onderhouden! volgens Albert Derasse
Marketeers weten het al... In de toekomst zullen voorspellende algoritmes onmisbaar worden voor wie een doeltreffend marketingplan wil. Albert Derasse (Managing Partner - Inbox Belgium) legt ons uit...
-
Slechts 2% van Alexa-gebruikers bestelt via hun PA op Amazon
Volgens een verslag verschenen op de site The Information, doet slechts 2% van de Alexa-gebruikers een beroep op de vocal assistant van Amazon om bestellingen op de e-commerce site te plaatsen. Negen van de tien gebruikers die iets via Alexa gekocht hebben, doen dat vervolgens niet opnieuw.
-
Wat is GAFA?
GAFA is een acroniem dat verwijst naar Google, Apple, Facebook en Amazon, de 4 Amerikaanse internet-giganten. Soms voegt men hier Microsoft aan toe en gebruikt men de afkorting GAFAM. Op een enkele plaats wordt ook nog IBM aan het lijstje toegevoegd (GAFAMI).
-
Twee derde van de Belgen voelt zich vertrouwd met AI
OMD publiceerde zopas een whitepaper over de manier waarop consumenten tegenover artificiële intelligentie staan en de manier waarop deze de retail sector kan beïnvloeden. De conclusies zijn gebaseerd op een onderzoek gevoerd door het mediabureau, het researchteam van Goldsmiths en de Universiteit van Londen. Dat omvatte onder andere een kwalitatief en kwantitatief luik met online interviews in dertien Europese landen (waaronder België) bij meer dan 16.000 representatieve respondenten.
-
Marketing gaat over emotie, niet over technologie
In deze negende editie van Sparkle* snijden we het thema technologie voor mens en merk aan. Ofwel: wat is de impact van technologie op marketing en communicatie? Hoe kunnen we innoveren en tegelijk de menselijke emotie en beleving behouden?
-
Drie vragen aan Sylvie Vandevelde, Belgian Mobile ID
Sylvie Vandevelde, Head of Marketing and Communication bij Belgian Mobile ID, vertelt over het authenticatiesysteem itsme® en de veranderingen voor de consument.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- Volgende pagina