News & Resources > Data & Technology

  1. New-techno-expert-community.jpg

    Hoe nieuwe technologieën integreren?

    • 26-06-18

    Hoe kan u de integratie van nieuwe technologieën best aanpakken? Specialisten in digitale transformatie Invisible Puppy en MultiMinds gaven hun visie tijdens de Expert Community Marketing & Technology van 20 juni.

      Data & Technology
    Lees meer over "Hoe nieuwe technologieën integreren?"
  2. Amauri-Rosier.jpg
      Opinion

    Digitale technologieën: intern ontwikkelen of uitbesteden?

    • 18-06-18

    Of digitale technologieën intern ontwikkeld moeten worden of beter kunnen worden uitbesteed, is voor elke onderneming een belangrijke strategische vraag.  Amaury Rosier, Co-founder & Managing Partner G-convert, geeft ons zijn mening over de verschillende modellen.

      Data & Technology
    Lees meer over "Digitale technologieën: intern ontwikkelen of uitbesteden?"
  3. web-4-UBA.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Web 4.0?

    • 18-06-18

    We zitten ondertussen aan de vierde generatie van het web.

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is Web 4.0?"
  4. AI-UBA.jpg

    Artificial Intelligence: op weg naar een personal assistant

    • 28-05-18

    Tegenwoordig gaat het van alle technologische ontwikkelingen Artificial Intelligence het meest voor de wind. Maar wat houdt AI precies in? En wat is de impact ervan op marketing en adverteerders? Dit zijn de belangrijkste bevindingen na afloop van de eerste editie van Brussels.City.AI.

      Data & Technology
    Lees meer over "Artificial Intelligence: op weg naar een personal assistant"
  5. DDOS-AdFraud.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Distributed Denial of Service ?

    • 23-04-18

    Distributed Denial of Service (DDoS) is een populaire manier onder hackers om websites lam te leggen. Dit doen ze door de servers te bombarderen met informatiepakketten. 

      Data & Technology Media
    Lees meer over "Wat is Distributed Denial of Service ?"
  6. iStock-649172938.jpg
      Insight Survey

    Deloitte voorspelt revolutie

    • 23-04-18

    Consultant Deloitte Global pakt uit met de 17de editie van zijn Technology, Media en Telecom Predictions. Dat blikt vooruit op de belangrijkste globale trends voor de komende 1 tot 5 jaar in technologie, media en telecom.

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "Deloitte voorspelt revolutie"
  7. bitcoin-uba.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Bitcoin ?

    • 20-04-18

    De Bitcoin is een digitale munt (ook cryptogeld genoemd) die speciaal ontworpen is voor gebruik op het Internet. Er zijn geen fysieke munten. 

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is Bitcoin ?"
  8. Brone-Christine-BD_web.jpg
      3 questions

    Drie vragen aan Christine Brone over Artificial Intelligence

    • 16-04-18

    Welke impact heeft AI op de adverteerders? We interviewden Christine Brone, Managing Director bij PHD Media.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie vragen aan Christine Brone over Artificial Intelligence"
  9. Phygital-UB.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Phygital ?

    • 09-04-18

    Phygital is een samentrekking van 'physical' en 'digital'. Het verwijst naar het  samensmelten van de 'offline' met de 'online' wereld.

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is Phygital ?"
  10. viewability-UBA.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Viewability ?

    • 26-03-18

    Viewability is een meeteenheid voor de zichtbaarheid van een online advertentie. Oorspronkelijk werden online campagnes geëvalueerd op ‘served impressions’, waarbij gemeten wordt hoeveel keer een advertentie opgeroepen wordt bij een server. 

      Data & Technology Media
    Lees meer over "Wat is Viewability ?"
  11. iStock-863972626.jpg
      Survey

    Auxipress onderzoekt hoe er in de media gesproken wordt over nieuwe technologieën

    • 21-03-18

    De media monitoringdienst Auxipress voerde in samenwerking met SoPRISM, specialist in social data mining, en onder leiding van Chief Data Officer bij Auxipress Grégory Piet een onderzoek uit over in welke mate er gepraat wordt in de traditionele media en Facebook over nieuwe technologieën en hoe de publieke opinie over die nieuwe technologieën denkt.  De field liep van januari 2016 tot december 2017.

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "Auxipress onderzoekt hoe er in de media gesproken wordt over nieuwe technologieën"
  12. Frederic-Martins-Web.jpg
      3 questions

    Drie vragen aan Frédéric Martins, Media & Programmatic Lead bij ING

    • 19-03-18

    Met welke uitdagingen worden adverteerders geconfronteerd als we denken aan nieuwe technologieën? We interviewden Frédéric Martins.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie vragen aan Frédéric Martins, Media & Programmatic Lead bij ING"
  13. TrendDayNews.jpg
      News

    UBA Trends Day: de consument beslist

    • 16-03-18

    Op de UBA Trends Day van 15 maart gaven 8 internationale sprekers hun visie op de trends van morgen binnen het brede domein van communicatie, consumer insights, merken en media. Hieronder kan u de voornaamste boodschappen nalezen en de indrukken herbeleven via de presentaties van de sprekers, de foto's van het event en de artikels op sociale media. Meer dan 1.350 aanwezigen woonden het event bij. Afspraak in 2019 op 21 maart.

      Data & Technology Content Research & Insights
    Lees meer over "UBA Trends Day: de consument beslist"
  14. Patrick-kindt-uba.jpg
      Opinion

    Opinie: digitale marketing heruitvinden met blockchain!

    • 08-03-18

    Digitale marketing beloofde ons twee decennia geleden een gedroomde advertentie-omgeving: gepersonaliseerde communicatie, transparant, perfect meetbaar en aan een fractie van de prijs van de toen traditionele media. En het is waar: digitale media hebben ons enorme nieuwe mogelijkheden geboden. Maar helaas zijn zij hun beloftes niet nagekomen. Blockchain heeft de potentie de sector terug wakker te schudden.

      Data & Technology
    Lees meer over "Opinie: digitale marketing heruitvinden met blockchain!"
  15. BigData.jpg
      Vraag van de week

    Wat is big data?

    • 05-03-18

    De hoeveelheid data die we bewaren groeit exponentieel. Zowel consumenten als organisaties verzamelen een massa data. 

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is big data?"
  16. rudi-peeters-kbc.jpg
      3 questions

    Drie vragen over Blockchain aan Rudi Peeters, CIO bij KBC

    • 26-02-18

    Blockchain heeft de potentie om elke mogelijke sector diepgaand te veranderen. Maar wat is het eigenlijk en wat kan je ermee? We interviewden Rudi Peeters, Chief Information Officer bij KBC.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie vragen over Blockchain aan Rudi Peeters, CIO bij KBC"
  17. iStock-639266532.jpg
      News

    Voice Search: de "wat" en "hoe", volgens Remco van der Beek

    • 19-02-18

    Tijdens de Search Engine Optimisation Masterclass die ik onlangs voor UBA Academy verzorgde, stelde ik het thema Voice Search aan de orde. Hoewel er de laatste tijd bijzonder veel media aandacht voor dit onderwerp is, verraste het mij dat marketeers hier relatief weinig van weten en geen plan hebben om de gevolgen van Voice Search te ondervangen.

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Voice Search: de "wat" en "hoe", volgens Remco van der Beek"
  18. BlockchainUBA.jpg
      Vraag van de week

    Wat is Blockchain?

    • 16-02-18

    Blockchain is een soort beveiligd online logboek waarin transacties veilig worden bijgehouden. De technologie faciliteert transacties tussen partijen die elkaar niet kennen. Het is een gedecentraliseerd systeem zonder centrale controlerende partij die de gegevens beheert. 

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is Blockchain?"
  19. AlexandreKnight.jpeg
      3 questions

    Drie vragen aan Alexandre Knight, Chief Digital Officer, bij Axa

    • 08-02-18

    "Digitale technologieën zullen zeker een echte uitdaging voor de verzekeringssector vormen. Maar ze zullen het vooral ook mogelijk maken om innovatievere verzekeringen te creëren die nauwer aansluiten bij de nieuwe levensstijl van onze cliënten." Interview van Alexandre Knight.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie vragen aan Alexandre Knight, Chief Digital Officer, bij Axa"
  20. iStock-913175852.jpg
      Vraag van de week

    Wat is geotargeting ?

    • 05-02-18

    Geotargeting of geografische targeting draait om het gericht plaatsen van informatie en advertenties op basis van de locatie van de gebruiker. Dit doet u op basis van IP-adressen van computers, aansluitingen van digitale televisie of de gps-gegevens van smartphones.

      Data & Technology
    Lees meer over "Wat is geotargeting ?"
  21. iStock-691436842.jpg

    Artificiële intelligentie staat centraal in de bekommernissen van adverteerders

    • 05-02-18

    Grote multinationals stellen een tekort aan vakmensen vast voor AI, programmatic marketing en IoT.  Digitale integratie en e-commerce zijn topprioriteit, maar de resultaten lopen achter.

      Data & Technology
    Lees meer over "Artificiële intelligentie staat centraal in de bekommernissen van adverteerders"
  22. iStock-513393420.jpg
      Insight Survey

    34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent

    • 29-01-18

    Volgens de CEO Survey van PwC die gevoerd werd bij ongeveer 1.300 CEO’s wereldwijd, is een recordaantal bedrijfsleiders optimistisch over de internationale economische omgeving, tenminste toch op korte termijn.

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent"
  23. iStock-637868702.jpg

    6 marketingvoorspellingen voor 2018

    • 12-01-18

    Het World Federation of Advertisers (WFA) marketingteam deelt zijn voorspellingen over wat het komende jaar in petto heeft voor merken.

      Data & Technology
    Lees meer over "6 marketingvoorspellingen voor 2018"
  24. Woman-in-plaid-shirt-and-a-red-manicure-pen-writing-508541368_4898x3265.jpeg
      News Announcement

    UBA Academy: programma 2018

    • 08-01-18

    Uw vakgebied is voortdurend in beweging. Als u resultaten wilt blijven boeken, is het onmisbaar om mee te zijn met de laatste trends en nieuwe tools in gebruik te nemen.

      Data & Technology Media Research & Insights
    Lees meer over "UBA Academy: programma 2018"
  25. 2- UBA speaker  - Daren.jpg
      Insight

    Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI

    • 04-01-18

    Ruimt binnen de mainstream communicatie HI (human intelligence) plaats voor AI (artificial intelligence) in 2018?

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "Ontmoet Daren Poole. Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI"
  26. UBA speaker  - Daniel.jpg
      Insight

    Ontmoet Daniel Levine. Trends in Technology. Revolutionizing the Way We Work, Live and Consume.

    • 13-11-17

    Weten wat er nú gebeurt, volstaat niet om een bedrijf te leiden. Wie niet weet wat de toekomst brengt, kan het wel schudden. 

      Data & Technology
    Lees meer over "Ontmoet Daniel Levine. Trends in Technology. Revolutionizing the Way We Work, Live and Consume."
  27. iStock-168531378.jpg
      Survey

    Connected Life 2017: vertrouwen in merken niet stabiel

    • 23-10-17

    De nieuwe editie van het Connected Life-onderzoek van Kantar TNS omvat alweer een hele reeks insights rond het vertrouwen van de consumenten in merken. De studie is opgebouwd rond vier thema’s: technologie, content, data en e-commerce. 

      Data & Technology Content Research & Insights
    Lees meer over "Connected Life 2017: vertrouwen in merken niet stabiel"
  28. Christoph Ruys.jpg
      News Opinion

    Drie redenen om een visual marketeer in dienst te nemen, volgens Christoph Ruys

    • 16-10-17

    3 redenen om plaats te maken voor een visual marketeer.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie redenen om een visual marketeer in dienst te nemen, volgens Christoph Ruys"
  29. anne-clo51895.jpg
      3 questions

    Drie vragen aan Anne-Clotilde Picot, IKEA, over Augmented Reality

    • 09-10-17

    Ikea lanceerde onlangs de AR-applicatie Ikea Place, die de gebruiker in staat stelt om allerlei meubels van Ikea virtueel in zijn huiskamer te plaatsen. Wij stelden Anne-Clotilde Picot, Marketing & Customer Experience Manager, IKEA Belgium, drie vragen over de impact van deze nieuwe applicatie op het merk.

      Data & Technology
    Lees meer over "Drie vragen aan Anne-Clotilde Picot, IKEA, over Augmented Reality"
  30. iStock-646485232.jpg
      Survey

    Stemherkenning biedt merken nieuwe mogelijkheden

    • 11-09-17

    ‘Speak Easy’ heet de grootscheepse multidisciplinaire studie van J.Walter Thompson die de manier analyseert hoe merken zich kunnen aanpassen aan een wereld die bepaald wordt door ‘smart voices’.
     
    Volgens het verslag ontwikkelen consumenten een sterkere emotionele band met merken als die stemherkenning gebruiken. Het onderzoek dat onder andere steunt op een neurologische analyse die gevoerd werd door Neuro-Insight, toonde aan dat de emotionele activiteit twee keer hoger ligt als de consumenten merken luidop in plaats van schriftelijk een vraag stellen.

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "Stemherkenning biedt merken nieuwe mogelijkheden"