-
Aan een relatie moet je werken. 7 tips voor de relatie met uw bureau
Het geheim van een hechte relatie zit hem doorgaans in het vertrouwen dat partners elkaar schenken. De beste voedingsbodem om een relatie op de klippen te laten lopen is achterdocht. Veel marketeers kunnen het uitstekend vinden met de mensen van het reclamebureau. Dat komt omdat ze erin slagen een vertrouwensband te smeden.
-
ACC vraagt respect bureauselectie-richtlijn in event-sector
ACC stelt vast dat de UBA/ACC richtlijn voor een gezonde competitie binnen de eventsector onvoldoende gerespecteerd wordt. Daardoor wordt het creatief talent onnodig onder druk gezet.
-
9 signalen die wijzen op een nakende breuk tussen merk en bureau
Onderzoek toont aan dat een reclamebureau gemiddeld drie jaar voor dezelfde adverteerder werkt. Dat is toch wel erg kort als je er even bij stilstaat dat we hier praten over het opbouwen van een merk… op lange termijn. In het geval van reclamebureau en adverteerder, blijken relaties inderdaad wankel. Verandering van bureau lijkt soms te berusten op willekeur. Toch zijn er signalen die erop wijzen dat er een pitch in de lucht hangt. Het komt er op aan ze tijdig te herkennen.
-
Good and bad creativity cost the same. Interview met Lies Eeckman, Marketing Director Continental Foods
Efficiënte marketing en creatieve marketing zijn zeker niet altijd twee handen op één buik geweest. De Effie Effectiveness Barometer geeft aan dat nog steeds een minderheid gelooft dat een te grote drang naar efficiëntie de creativiteit fnuikt. We vroegen Lies Eeckman (Continental Foods) en Janpieter Mels (Famous Grey) om hun mening en ook al zeggen ze niet helemaal hetzelfde, de rode draad is wel duidelijk: om efficiëntie en creativiteit te verzoenen, is vooral een sterk partnership nodig. En dat leidt… tot een Effie Award…
De Effie Awards tonen aan dat marketingefficiëntie en creativiteit samengaan. Registreer snel uw case
-
UMA-ranking 2017: Space voor Initiative en Havas Media
De UMA publiceerde haar traditionele rangschikking van mediabureaus voor 2017, met aanpassing van de gegevens aan de marktevoluties, meer bepaald de afschaffing van de bureaucommissie van 15% en de nieuwe remuneratiemodellen in programmatic buying.
-
Opinie: Customer Insights worden strategisch belangrijker voor merken
Marketing en marktonderzoek zijn twee sectoren die zich tegenwoordig verplicht zien het roer helemaal om te gooien. Reden daarvoor is het steeds complexere profiel van de consumenten. Consumenten grijpen vandaag namelijk vooral naar hun smartphone of tablet om informatie te zoeken en dat heeft hun relatie met merken ingrijpend veranderd. De digitale technologie en de mogelijkheid om op elk moment verbonden te zijn, hebben tot nieuwe gewoontes en een ander consumentengedrag geleid. Een opinie van Guy Sauvage, Customer Experience Manager bij MIVB.
-
UBA Academy: programma 2018
Uw vakgebied is voortdurend in beweging. Als u resultaten wilt blijven boeken, is het onmisbaar om mee te zijn met de laatste trends en nieuwe tools in gebruik te nemen.
-
Drie vragen aan Anja De Landsheer, PitchPoint, over Agency Rosters
De problematiek van agency rosters staat vandaag erg in de belangstelling. Wij stelden Anja De Landsheer, partner bij PitchPoint, drie vragen over dit onderwerp.
-
Steeds meer adverteerders willen media-aankoop intern organiseren
Als we twee recente studies mogen geloven, zullen de mediabureaus het de volgende jaren niet makkelijk hebben.
-
De drie v’s van de startup-pitch
“We nodigen u graag uit voor de jury om de pitches te beoordelen” liet UBA-lid FEBIAC me onlangs weten. En neen het ging niet over golf, muziek of baseball. Wel over het evenement #WeAreMobility van 18 januari 2018 in Brussels Expo. Daar zullen een aantal start-ups uit de wereld van mobiliteit hun innovatief project komen voorstellen. En ja hoor we willen daar graag als UBA gaan jureren. Maar we leggen de lat hoog en daarom geven we wat voorafgaand advies.
-
10 gouden pitch-regels voor adverteerders
Er is voor alle betrokken partijen een wereld van verschil tussen een pitch die goed verloopt en een slechte. Uiteindelijk willen we op een zo efficiënt mogelijke manier het voor ons merk meest geschikte bureau selecteren. UBA en ACC hebben een aantal spelregels opgesteld om het pitchen in goede banen te leiden. Deze regels hebben te maken met het aantal bureaus dat u in de pitch betrekt, de doorlooptijd van het pitchproces en de betaling van de deelnemende bureaus.
-
Marc Pritchard (P&G) doet 'wake-up call' aan de digitale advertising industrie
Op dmexco, het jaarlijkse global business en innovatieplatform voor de digitale economie, lanceerde Marc Pritchard, Chief Brand Officer van Procter & Gamble als een van de prestigieuze sprekers een “wake-up call voor de digitale advertising industrie”.
-
Iedereen lijkt wel een media pitch uit te schrijven, moet ik dat dan ook doen?
De gespecialiseerde pers staat er bol van! Ofwel wordt er aangekondigd hoe de shortlist eruit ziet voor een nakende pitch, ofwel lezen we welke helft afvalt in het vervolg van een bepaalde media pitch of nog, en dat zijn de leukste berichten, wordt de winnaar meegedeeld, zonder te vergeten de verliezers nog eens te vermelden uiteraard.
-
Unilever schroeft in eerste semester de agentschapsinvesteringen terug met 17%
Net zoals concurrent P&G heeft Unilever een rationalisatie doorgevoerd met betrekking tot de reclame-investeringen die meer bepaald een inperking van het aantal agentschappen en de productiekosten tot gevolg heeft.
-
UBA-ACC Event Client Briefing: Een praktische gids voor adverteerders
Zowel UBA als de ACC hebben als doel de samenwerking tussen opdrachtgevers en bureaus te professionaliseren teneinde een meer kwalitatieve output te bewerkstelligen. In deze context publiceren UBA en ACC de Event Client Briefing, een praktische gids voor het briefen van en efficiënt samenwerken met event marketing bureaus.
-
Briefing template The Client Brief
ACC/UBADeze template vormt een nuttige handleiding voor het opmaken van een volledige en duidelijke briefing.
-
UBA en ACC contract voor alle disciplines
UBA en ACC lanceren futureproof contract voor alle disciplines.UBA en ACC Belgium stellen zich beiden tot doel om de samenwerking tussen opdrachtgevers en creatieve bureaus zo optimaal mogelijk te laten verlopen. En die samenwerking begint bij het maken van goede afspraken, samengebracht in een helder en moduleerbaar contract, afgestemd op de noden van beide partijen.
-
Evaluatiedocument van de prestaties van het Bureau en van de samenwerking tussen Adverteerder en Bureau
Een goede vertrouwensrelatie tussen adverteerder en agentschap is de hoeksteen van een geslaagde communicatiestrategie. Open communicatie en transparantie zijn daarbij belangrijke aspecten. Zowel de adverteerder als het communicatiebureau heeft er baat bij regelmatig de samenwerking te evalueren. Zo kunt u tijdig bijsturen waar nodig en processen actualiseren. De UBA heeft een aantal richtlijnen gebundeld voor een constructieve evaluatie. -
Remuneratiegids
In deze gids vindt u een overzicht van de belangrijkste formules als onmisbaar uitgangspunt voor een geslaagd overleg tussen adverteerder en bureau.
-
Nagenieten van de opgedane inspiratie tijdens de UBA Trends Day van 16 maart
Magie, vertrouwen, co-creatie, information overload, authenticiteit, menselijkheid, emoties, om maar enkele van de kernwoorden te noemen die aan bod kwamen tijdens de UBA Trends Day.
-
UBA Position Paper 2 over de afschaffing 15% bureaucommissie
In haar nieuwe Position Paper blijft UBA voorstander om de voormalige bureaucommissie in mindering te brengen van de bruto-tarieven. De adverteerders vragen een verdere harmonisatie en een uniform systeem, wat meer transparantie en duidelijkheid in de prijszetting van media kan brengen.
-
WFA Media cost inflation & deflation forecasts 2017
Worldwide
-
An independent study of Media Transparency in the U.S. Advertising Industry
The U.S. Association of National Advertisers (ANA) released the full findings of their Media Transparency Initiative, set to demystify the landscape and provide a clarifying perspective on the state of transparency and on non-transparent behaviors in the market. The study also outlines practical solutions and best practice behaviors that can move the industry forward.
-
UBA Academy Brochure 2016-2017
Quality training for advertisers
-
Mediacommissie TV 2016-06-13
In de Mediacommissie TV van 13/6 kwamen de volgende 3 onderwerpen aan bod.
- Analyse van het tv-seizoen 2015-2016
- Debat over de rol van de adverteerder en van zijn mediapartners
- Key Learnings uit de laatste RMB Studie
-
Results on Media Agency Remuneration 2016
WFA Survey
-
Hoe sluit ik een efficiënt sponsorcontract af dat mijn werk ten goede komt?
Master Class UBA Academy Sponsoring ContractIn de Master Class "Sponsoring Contract" belicht initiatiefnemer Andy Hancock de voornaamste aspecten van de juridische overeenkomst tussen sponsor en gesponsorde.
-
General Data Protection Regulation: nieuw Europees reglement
Master Class UBA Academy Legal Issues in digital marketingBig Data, tracking, targeting, profiling, geolokalisatie... allemaal brandend actuele concepten met een gemeenschappelijke oorsprong: persoonlijke gegevens. De bescherming daarvan zal aanzienlijk versterkt worden door de voorziene goedkeuring van het nieuwe Europese reglement betreffende deze materie, de General Data Protection Regulation (GDPR). In de Master Class "Legal issues in digital marketing" belichten Agnès Maqua en Nicolas Hamblenne, respectievelijk partner en associate van het advocatenkabinet Koan Lorenz, de voornaamste aspecten van de General Data Protection Regulation.
-
Wat is de evolutie in de remuneratiemodellen?
Martine Ballegeer, partner bij PitchPoint, is al vele jaren actief binnen UBA Academy en geeft drie Master Classes over de samenwerking tussen adverteerders en communicatiebureaus. De cursussen ‘Agency Selection’ en ‘Agency Evaluation’ geeft ze samen met Bruno Liesse van Carat. Daarnaast doceert ze de cursus ‘Agency Remuneration’. -
Laat u inspireren over storydoing, automatisering, etnomarketing en multi-agency
De grootste vraag voor bedrijven en marketeers vandaag is: hoe stel ik de klant centraal?In het vierde nummer van het B2B magazine "Sparkle" kunt u meer lezen over efficiënt en effectief communiceren door…
- storydoing ipv storytelling
- automatisatie & personalisatie
- betere targeting
- betere samenwerking tussen agentschap en adverteerder
Laten de voorbeelden van adverteerders en agentschappen in dit nummer u alvast inspireren.
Sparkle is een initiatief van bpost in samenwerking met UBA, ACC en bdma en speciaal gericht op marketing- en communicatiespecialisten.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- Volgende pagina