News & Resources > Employer branding

  1. Wim Weetjens.jpg
      News

    Digitale transformatie is bedrijfstransformatie, zegt Wim Weetjens

    • 31-08-18

     “Digitale transformatie is bedrijfstransformatie”, vertelt Wim weetjens aan de deelnemers van de UBA Master Class…

      Data & Technology
    Lees meer over "Digitale transformatie is bedrijfstransformatie, zegt Wim Weetjens"
    • News

    Wat kunnen we doen om vernieuwende ideeën te realiseren?

    • 21-05-18

    Hoe komt het dan dat in het bedrijfsleven veel creatieve ideeën nooit de kans krijgen om zich te tonen, laat staan om zich te ontwikkelen? Kristin Verellen (Peel the Onion) licht toe.

    Lees meer over "Wat kunnen we doen om vernieuwende ideeën te realiseren?"
  2. iStock-474445204.jpg
      News

    De sterkte van een merk wordt meer bepaald door de stakeholders dan door de organisatie zelf

    • 08-05-18

    Daarom is het zo belangrijk dat u naar ze luistert en ze bij het marketingproces betrekt. Stakeholder engagement staat voor de kunst om vertrouwen, input, draagvlak, buy-in en engagement te creëren bij stakeholders. Omdat deze vaardigheid ook in de marcom wereld belangrijker dan ooit is, licht Kristin Verellen (Peel The Onion) toe.

      Brand Strategy
    Lees meer over "De sterkte van een merk wordt meer bepaald door de stakeholders dan door de organisatie zelf"
  3. effie award.png
      News Opinion

    Marketing effectiveness intern promoten: 6 tips van Mira De Maeyer, Alex Thoré en Kristof De Wulf

    • 19-03-18

    Hoe laat je marketing effectiveness leven in je organisatie? Het blijkt een heet hangijzer te zijn bij heel wat adverteerders. Wij vroegen het aan drie specialisten. De tips van Mira De Maeyer (Omega Pharma), Alex Thoré (Proximus) en Kristof De Wulf (InSites Consulting).

      Research & Insights
    Lees meer over "Marketing effectiveness intern promoten: 6 tips van Mira De Maeyer, Alex Thoré en Kristof De Wulf"
  4. iStock-667066440.jpg
      News

    Een selectie uit de Top100 Tools for Learning

    • 26-02-18

    Op 22 februari jongstleden organiseerde de vereniging Stimulearning samen met de FOD Bosa de derde editie van de TOP100 Tools for Learning. Gebruikers van uiteenlopende tools voor het uitwerken van leermethoden, de organisatie van lessen of het meten van resultaten hebben verteld over hun ervaringen. In totaal werden 24 inspirerende cases voorgesteld waarmee je aan de slag kan voor je interne communicatie en opleidingen. We zetten een tiental tools kort op een rijtje:

    Lees meer over "Een selectie uit de Top100 Tools for Learning"
  5. iStock-513393420.jpg
      Insight Survey

    34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent

    • 29-01-18

    Volgens de CEO Survey van PwC die gevoerd werd bij ongeveer 1.300 CEO’s wereldwijd, is een recordaantal bedrijfsleiders optimistisch over de internationale economische omgeving, tenminste toch op korte termijn.

      Data & Technology Research & Insights
    Lees meer over "34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent"
  6. Woman-in-plaid-shirt-and-a-red-manicure-pen-writing-508541368_4898x3265.jpeg
      News Announcement

    UBA Academy: programma 2018

    • 08-01-18

    Uw vakgebied is voortdurend in beweging. Als u resultaten wilt blijven boeken, is het onmisbaar om mee te zijn met de laatste trends en nieuwe tools in gebruik te nemen.

      Data & Technology Media Research & Insights
    Lees meer over "UBA Academy: programma 2018"
  7. Ides Ticket.png
      News

    Vier tips voor Employer Branding door Ides Ticket

    • 18-12-17

    Meerdere bedrijven namen deel aan de Master Class van de UBA Academy over Employer Branding, gepresenteerd door Ides Ticket, managing partner van Business Markers. De uiteenlopende achtergrond van het twintigtal deelnemers verhinderde niet dat ze het allemaal snel eens waren over een punt: we moeten absoluut onze medewerkerscultuur veranderen.

    Lees meer over "Vier tips voor Employer Branding door Ides Ticket"
  8. Kristin Verellen.jpg
      Insight

    UBA Academy Talks: Stakeholder Engagement, door Kristin Verellen

    • 20-04-17

    Stakeholder engagement staat voor de kunst om vertrouwen, input, draagvlak, buy-in en engagement te creëren bij stakeholders.

    Lees meer over "UBA Academy Talks: Stakeholder Engagement, door Kristin Verellen"
  9. Resized_Businessman-Working-Email-Writing-Workplace-Concept-498406298_5769x3851.jpg

    Employer Marketing & Google Analytics: hoe gaat Randstad hiermee om?

    • 23-02-17

    De Expert Community Employer Marketing van 3/2/2017 ging verder op het centrale onderwerp: “Result Oriented Employer Marketing”.

      Research & Insights
    Lees meer over "Employer Marketing & Google Analytics: hoe gaat Randstad hiermee om?"
  10. sparkle_5.png
      Insight Survey

    Laat u inspireren over customer engagement, persuasion design, rebranding, technology en creativity

    • 23-12-16

    Liever betrokken dan loyale klanten

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Laat u inspireren over customer engagement, persuasion design, rebranding, technology en creativity"
  11. Resized_LinkedIn-app-on-Apple-iPhone-4-459223917_4256x2832.jpg

    Data Driven Recruitment: Hoe kan LinkedIn een boost geven aan uw Employer Marketing?

    • 10-11-16

    De Expert Community Employer Marketing heeft verschillende tools onder de loep genomen om een betere Employer Value Proposition te ontwikkelen.

      Media
    Lees meer over "Data Driven Recruitment: Hoe kan LinkedIn een boost geven aan uw Employer Marketing?"
  12. 2017 Anne.jpg
      Insight

    Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

    • 22-09-16

    Anne Sophie Vilain, Training Manager van de UBA Academy, geeft tekst en uitleg

    Lees meer over "Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt"
  13. screen_shot_2016-08-03_at_11.01.49.png
      Insight

    UBA Academy Brochure 2016-2017

    • 22-09-16

    Quality training for advertisers

      Content Media
    Lees meer over "UBA Academy Brochure 2016-2017"
  14. screenshot_2016-05-02_10.12.05.png
      Survey

    The future of insights project 2016

    • 19-05-16

    WFA/BrainJuicer

      Research & Insights
    Lees meer over "The future of insights project 2016"
  15. screenshot_2016-05-02_09.56.15.png
      Survey

    Results on Global Social Media Marketing : 2016

    • 19-05-16

    WFA Survey

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Results on Global Social Media Marketing : 2016"
  16. 20160114_internal_com.jpg
      Insight

    Betrokken medewerkers maken het verschil: Master Class Academy Internal Communication

    • 26-01-16

    "Customers will never love a company, until the employees love it first" orakelt betrokkenheidsgoeroe Simon Sinek. Gelijk heeft hij en het is hoog tijd dat bedrijven eindelijk werk maken van een volwassen intern communicatiebeleid. Interne communicatie in de brede zin van het woord. Tijdens de UBA-opleiding “Internal Communication" van 14 januari kregen de deelnemers een beter inzicht in het 4C-model.

    Lees meer over "Betrokken medewerkers maken het verschil: Master Class Academy Internal Communication"
  17. Ides Ticket.png
      Insight

    Moeten we onze bedrijfscultuur veranderen? Lees de tips van onze expert-docent Ides Ticket

    • 26-11-15

    Meerdere bedrijven deel aan de Master Class van de UBA Academy over Employer Branding, gepresenteerd door Ides Ticket, managing partner van het adviesbureau in marketingstrategie, Business Openers.

    Lees meer over "Moeten we onze bedrijfscultuur veranderen? Lees de tips van onze expert-docent Ides Ticket"
  18. ec_employer_marketing_social_media_2015_04_01.jpg

    Expertise Center Employer Marketing 2015-09-18

    • 28-09-15

    Meten is weten. Dit geldt ook voor Employer Marketing

    Lees meer over "Expertise Center Employer Marketing 2015-09-18"
  19. 2w_u2-ah57e-charlz-gutierrez-de-pineres.jpg

    EC Employer Marketing 2015-04-01 : Sociale media, een onmisbaar instrument voor HR 2.0?

    • 20-04-15

    Tegenwoordig delen we alles op sociale media. HR-afdelingen spelen daar handig op in door die media als basis te gebruiken om een degelijke strategie voor Employer Marketing op te bouwen. Of ze zouden dat in elk geval moeten doen.
    Maar hoe wenden we die sociale media het best aan om een efficiënte HR 2.0-strategie te ontwikkelen? Op de laatste bijeenkomst van het Expertise Center Employer Marketing van 1 april kregen we een antwoord op die vraag. Nadat we van u te weten kwamen hoe u die instrumenten momenteel gebruikt, gaven we het woord aan Christelle Letist, Talent Manager & Career Developer. Als fervente 2.0-aanhanger deelde zij haar ervaringen.

      Content Media
    Lees meer over "EC Employer Marketing 2015-04-01 : Sociale media, een onmisbaar instrument voor HR 2.0?"
  20. Resized2_Group-of-multiracial-fashion-friends-using-smartphone-outdoors-515792720_3622x2236.jpg

    Hoe maak je een geslaagde sponsoringscampagne? Wat is de meerwaarde van sociale media voor de evenementensector?

    • 10-04-15

    Tijdens deze eerste sessie van 2015 kwamen er twee onderwerpen aan bod. 

      Content Media
    Lees meer over "Hoe maak je een geslaagde sponsoringscampagne? Wat is de meerwaarde van sociale media voor de evenementensector?"
  21. Businessman-getting-dressed-625914600_3592x2021.jpeg
      Charter & Guideline

    Employer Marketing Guidelines: How to make good use of your Employer Value Proposition

    • 07-04-15

    Deze Guidelines zullen u helpen om de Employer Marketing van uw bedrijf te bepalen. U kan de Guidelines gebruiken als rode draad voor het implementatieproces. De publicatie is een realisatie van het Expertise Center Employer Marketing

    Lees meer over "Employer Marketing Guidelines: How to make good use of your Employer Value Proposition"
  22. untitled.png
      Insight Survey

    Yearly Marketing Survey 2015

    • 13-03-15

    Omni-channeling is de realiteit. Slechts 22% van de marketeers geeft echter aan op de goede weg te zijn.

    2/3/2015 – Aangezien The House of Marketing elk jaar de trends en uitdagingen van de marketeer onderzoekt en de Unie van Belgische Adverteerders de inzichten en trends in media en communicatie volgt, werden voor de twaalfde editie van de Yearly Marketing Survey de krachten voor de tweede keer gebundeld. Uit het onderzoek blijkt dat marketeers meer vertrouwen hebben in de toekomst dan de consument en dat omni-channeling wel eens de ideale aanpak kan zijn in disruptieve tijden.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Yearly Marketing Survey 2015"
  23. visual_marketing_zoom.jpg
      Survey

    Marketing Zoom 2014: 82% van de marketingafdelingen werd de laatste 3 jaar gereorganiseerd

    • 25-11-14

    In september 2014 heeft The House of Marketing in samenwerking met UBA onderzoek gedaan naar de manier waarop de marketingorganisatie is georganiseerd. 190 marketeers hebben hieraan deelgenomen en 82% van de respondenten heeft de laatste 3 jaar een reorganisatie meegemaakt. 
    Beslissingen over de marketingstrategie worden steeds vaker in het buitenland genomen (58%) en de locale marketeer houdt zich meer bezig met de uitvoering van de strategie (67%). Externe communicatie staat op nummer 1 in de scope van de marketeer. Consulteer nu de uitkomsten van de studie.

      Research & Insights
    Lees meer over "Marketing Zoom 2014: 82% van de marketingafdelingen werd de laatste 3 jaar gereorganiseerd"
  24. exeuctiveforum20141006.png
      Insight

    Executive Forum 2014-10-06: Wat is de plaats van de communicatieafdeling binnen een bedrijf en hoe moet ze georganiseerd worden?

    • 23-10-14

    Op 6 oktober organiseerde UBA haar vierde Executive Forum in de Club van Lotharingen in Brussel. Het thema van deze vierde sessie was ‘Wat is de plaats van de communicatieafdeling binnen een bedrijf en hoe moet ze georganiseerd worden?' 

    Lees meer over "Executive Forum 2014-10-06: Wat is de plaats van de communicatieafdeling binnen een bedrijf en hoe moet ze georganiseerd worden?"
  25. marketing2020.png
      Survey

    Studie UBA-Effective Brands: Marketing 2020. Organizing for growth.

    • 05-09-14

    Voor welke uitdagingen staan marketing- en communicatiemanagers? Welke rol speelt marketing in de businessstrategie? Hoe wordt het marketingdepartement het best gestructureerd? Om een antwoord te bieden op al deze vragen, heeft de UBA, samen met EffectiveBrands & Roularta Media, het onderzoek “Marketing 2020. Organizing for growth” opgezet in België. Er werden meer dan 300 marketeers bevraagd. Dit onderzoek kadert in een wereldwijde studie en wordt in de media omschreven als het meest prestigieuze wereldwijde programma over marketing leadership growth ooit. Deze studie past perfect in de ambitie van UBA om een rol te spelen bij het verzamelen en delen van kennis over ons vak.

      Research & Insights
    Lees meer over "Studie UBA-Effective Brands: Marketing 2020. Organizing for growth."
  26. screen_shot_2012-10-23_at_15.57.11.png
      Survey

    Studie UBA-TNS : New trends in marcom jobs. What's the future?

    • 05-09-14

    Bij UBA proberen we via diverse fora op constante basis de trends in marketing en communicatie te spotten. De studie ‘New trends in marcom jobs: what’s the future?’, die UBA toevertrouwde aan het marktonderzoeksbureau TNS, past perfect in dit streven. Ze vormt voor UBA een van de sleutelprojecten van 2012 en werd in primeur voorgesteld op de UBA Trendsday van 4 oktober 2012 . Dit casebook biedt u niet alleen de meest relevante resultaten van de studie, maar geeft u ook de kans om uw eigen ervaringen te toetsen aan een aantal testimonials van marcom leaders uit uiteenlopende sectoren. In die zin sluiten deze studie en dit magazine naadloos aan bij de ambitie van UBA: onze toegevoegde waarde voor onze leden voortdurend verhogen.

      Research & Insights
    Lees meer over "Studie UBA-TNS : New trends in marcom jobs. What's the future?"
  27. Resized_iStock-508587502.jpg
      Charter & Guideline

    Gedragscode voor de selectie van Public Relations & Public Affairs Adviseurs

    • 05-09-14
    BPRCA/UBA 

    Voor een adverteerder zijn Public Relations en Public Affairs onmisbare strategische communicatietools. Het is dan ook belangrijk de nodige aandacht te besteden aan het uitkiezen van een partner die deze tools optimaal aanwendt voor uw bedrijf. De UBA en het BPRCA geven u deskundig advies over hoe u best te werk gaat.

    Lees meer over "Gedragscode voor de selectie van Public Relations & Public Affairs Adviseurs"
  28. frontpage_yms_2014.png
      Survey

    Yearly Marketing Survey 2014

    • 05-09-14
    43% van de marketeers geeft toe over onvoldoende mediakennis te bezitten om het meest efficiënte en effectieve mediaplan op te bouwen

    Aangezien The House of Marketing elk jaar de trends en uitdagingen van de marketeer onderzoekt en de Unie van Belgische Adverteerders de inzichten en trends in media en communicatie volgt, werden voor de elfde editie van de Yearly Marketing Survey 2014 de krachten gebundeld. The House of Marketing en UBA presenteren de resultaten van de Yearly Marketing Survey 2014. Uit het onderzoek blijkt dat marketeers opnieuw vertrouwen hebben in de toekomst van marketing.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Yearly Marketing Survey 2014"