News & Resources > Sustainability

  1. Kiezen.jpg

    Kiezen zonder verliezen

    • 09-04-24

    De klimaatverandering versnelt. Ook sommige overheden duwen de trappers in. Zo stemde Het Franse Lagerhuis eind maart in met een wet die het mogelijk maakt om fast fashion te belasten. Als ook de Senaat instemt, betalen de Fransen vanaf volgend jaar 5 tot 10 euro extra voor een fast fashion-kledingstuk. Die belasting mag evenwel niet hoger zijn dan de helft van de originele prijs. Met de opbrengst wil de Franse overheid de consumenten korting geven op verantwoord geproduceerde kledij.

    Lees meer over "Kiezen zonder verliezen"
  2. EU legislation greenwashing

    Het nieuwe Europese voorstel over greenwashing

    • 31-01-24

    Op 17 januari stemde het Europees Parlement over het voorstel voor een richtlijn om de daadkracht van de consument te vergroten in het kader van de overgang naar een groene economie (Empowering Consumers for the Green Transition), een belangrijk initiatief van de Europese Commissie tot herziening van de Europese richtlijn betreffende oneerlijke handelspraktijken (UCPD) in verband met greenwashing.

    Lees meer over "Het nieuwe Europese voorstel over greenwashing"
  3. Creating spaces for brands to grow.png

    Wat kan u van ons verwachten in 2024?

    • 09-01-24

    Ook in 2024 staat u wellicht voor een pak uitdagingen. UBA staat voor u klaar zodat u zich kan toeleggen op het uitbouwen van uw merk. U kan op ons rekenen voor inspiratie en ondersteuning.

    Lees meer over "Wat kan u van ons verwachten in 2024?"
  4. Carbon calculator - CommToZero.jpg

    Bereken gratis de CO2-impact van uw campagnes

    • 12-12-23

    UBA kondigt vandaag de lancering aan van twee koolstofcalculatoren die speciaal zijn ontwikkeld voor de Belgische markt, in samenwerking met CommToZero en Co2logic, de Belgische tak van South Pole. Met de Media Carbon Calculator en de Production Carbon Calculator stelt België als eerste Europese land twee berekeningstools ter beschikking die de standaard zijn voor de markt.

    Lees meer over "Bereken gratis de CO2-impact van uw campagnes"
  5. Working together

    Hoe helpt UBA merken om op een duurzame en ethische manier te communiceren?

    • 21-11-23

    UBA heeft als missie om adverteerders te vertegenwoordigen en een creatief, innovatief en transparant ecosysteem te bevorderen om u te helpen sterke en duurzame merken te bouwen. Hieronder enkele zaken waaraan UBA in 2023 heeft bijgedragen.

    Lees meer over "Hoe helpt UBA merken om op een duurzame en ethische manier te communiceren?"