Retail Marketing for Retailers

Hoe traffic genereren in webshops en winkels met een goed doordacht plan en mediamix?

  • Master Class

Het lijkt simpel, maar dat is het niet. Als retail-marketeer moet u zich constant focussen op het creëren van kwalitatieve traffic in de winkels en webshop. Bovendien doet u dit liefst op een manier die past bij uw merkidentiteit en met een goed gebalanceerde mediamix. Het is belangrijk om dit weldoordacht te organiseren zowel binnen uw eigen marketing team, als ook de andere afdelingen erbij te betrekken en te zorgen dat dit op een professionele manier is uitgewerkt in de winkels en webshop. Dan alleen kan zo een grote actie/campagne echt een succes worden.

Leerdoelen

  • Hoe leert u een jaarplan opmaken met ideale traffic momenten
  • Hoe zorgt u ervoor dat deze campagne in lijn ligt met uw merkidentiteit?
  • U leert de belangrijkste parameters van succes en mislukking
  • U leert op welke manier het reclamebureau, content of persbureau en media agentschap op een optimale manier hieraan meewerken
  • U leert welke factoren belangrijk zijn in de communicatie naar de consument
  • U leert hoe u een campagne moet organiseren binnen de retailer met volle medewerking van winkels en webshop
  • U leert hoe u een contentstrategie kunt implementeren bij een retailer.

Voor wie? 

Marketeers, Product Managers die werken in een communicatie of marketingafdeling bij retailers  & Sales Managers bij retailers

Niveau

Beginner

Taal

De opleiding wordt gegeven het Nederlands, de slides zijn in het Engels.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Programma

  • Beginner
  • 2022
  • E-commerce & Sales

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

  • UBA-lid | merk: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 
  • UBA-lid | expertisepartner: € 185 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.
  • Standaard: € 375 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.