Saving the Planet is a Communication Challenge

How to credibly communicate about sustainability?

  • Master Class

We weten dat alsmaar meer merken investeren in hun duurzame transitie. We weten ook dat veel consumenten daar met een kritisch oog naar kijken. Duurzame campagnes maken we zoals we ze ook voor gewone producten maken. En dat werkt niet zo goed. Minder dan tien procent (9,7%) van de 100 duurzame campagnes die we hebben getest, blijken geloofwaardig te zijn. Het helpt natuurlijk niet dat 59% van de campagnes een of meerdere kenmerken vertoond van greenwashing. De vraag hoe we wel geloofwaardig communiceren over duurzaamheid dringt zich op.

Leerdoelen

  • U begrijpt het belang, de motivatie en het draagvlak bij de Belgen rond duurzaamheid.
  • U begrijpt waarom bedrijven een geloofwaardigheidsprobleem hebben.
  • U begrijpt hoe bedrijven wel effectief en geloofwaardig kunnen adverteren over duurzaamheid

Voor wie? 

Marketeers, communicatieverantwoordelijken, duurzaamheidsverantwoordelijken

Niveau

Beginner

Taal

De opleiding wordt gegeven in het Nederlands, de presentatie is in het Engels. De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

  • Beginner
  • 2022
  • Brand Strategy
  • Agency
  • Sustainability

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

  • UBA-lid | merk: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 
  • UBA-lid | expertisepartner: € 185 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.
  • Standaard: € 375 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.