Hoe gaan lokale media om met databescherming en targeting uitdagingen?

Vertegenwoordigers van alle Belgische media komen toelichten hoe zij zich in de voorbije 3 jaar hebben klaargestoomd voor deze marktevolutie en vooral hoe merken verder kunnen groeien door beroep te doen op lokale data clean rooms.

Na de aankondiging van Google dat Chrome, de door het gelijknamige bedrijf ontwikkelde browser, een einde ging maken aan de third party cookie, gingen de tongen aan het rollen. Hoewel Google het verdwijnen van deze 3rd party cookies meermaals heeft uitgesteld, ging bij adverteerders die nog niet bezig waren met datastrategieën meteen een lampje branden. Merken die wél met (eigen) data bezig waren kwamen in een stroomversnelling terecht.  

Betekent het einde van deze cookie ook het einde van gericht adverteren? Integendeel. De mogelijkheden zijn groot, maar we staan als sector wel degelijk voor een grote uitdaging om op een effectieve en relevante manier te kunnen blijven communiceren. 

Wat kunnen wij als adverteerders met onze data doen? Kunnen wij hiermee enkel bij Google en Meta terecht? Wat zijn de “lokale” opties? Zijn lokale media klaar voor deze uitdaging?  

Vertegenwoordigers van alle Belgische media komen tijdens deze Expert Community toelichten hoe zij zich in de voorbije 3 jaar hebben klaargestoomd voor deze marktevolutie en vooral hoe merken verder kunnen groeien door beroep te doen op lokale data clean rooms.

Reeds bevestigde sprekers :

Toon Coppens, Director advertising data BENE - DPG Media
Thierry Geerts, Country Director - Google Belgium
Michel Defloor, VP Marketing - Bpost
Valérie Janssens, Director of Development - RMB
Heleen Dewinne & Ann-Sophie Libbrecht - Ads & Data
Veerle Colin & Philippe Buyle - JCDecaux

Deze sessie wordt gezamenlijk georganiseerd door de Expert Community Data & Technology en de Expert Community Media als onderdeel van het initiatief 'Privacy and Data Protection to build trust in your brand'.

  • 2023
  • Data & Technology
  • Media
  • Privacy

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

De UBA Expert Communities zijn geprivilegieerde momenten waarop managers en experts specifieke onderwerpen bespreken om hun merken te helpen evolueren. Deelname is gratis en exclusief voor Adverteerders UBA-leden. Het delen van ervaringen staat centraal.