Customerproof Copy (nl)

Hoe beoordeel ik of mijn reclameteksten optimale impact hebben?

  • Master Class
    Online
  • 13:45 - 14:00
    • Onthaal

  • 14:00 - 17:30
    • Programma

      Henny van Gerwen , Copywriter of Van Gerwen & Vader
      • Stap 1: hoe maakt u een goede copybriefing?
        Alles begint bij de briefing. U leert wat er in een briefingdocument moet staan zodat u een heldere opdracht geeft aan de copywriter.
      • Stap 2: hoe 'kijkt' een lezer naar een tekst?
        Lezers lezen niet altijd, lezers scannen wel altijd. Aan de hand van eyetrackingvoorbeelden zien we welke tekstzones belangrijk zijn.
      • Stap 3: is uw copywriter ook een psycholoog?
        Beïnvloeden begint bij de juiste overtuigingstechnieken. Waarom werken reviews en testimonials bijvoorbeeld wel of niet?
      • Stap 4: hoe leesbaar en verteerbaar is uw tekst?
        Sommige woorden zijn 'prikkeldraadwoorden' terwijl andere juist magneten zijn. Hoe werkt dat en hoe herkent u ze?
      • Stap 5: kan lang ook korter of moet kort juist langer?
        Korte teksten zijn niet efficiënter dan lange. Hoeveel informatie is voldoende en welke lezersvragen moet u beantwoorden?
      • Stap 6: hoe maakt u onderscheid tussen online en offline copy?
        Papier en schermen vragen om een andere pen. Waar zitten de verschillen en de overeenkomsten?
      • Stap 7: past uw copy bij uw merk?
        Een reclametekst is een gesprek. Hoe vertaalt u uw merk in de juiste tone of voice?
      • Stap 8: zo beoordeelt u elke tekst op zeven basiskenmerken
  • Beginner
  • Agency

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.