Growth Hacking

Wat is Growth Hacking en hoe ontwikkel je een strategie?

  • Master Class

Growth marketing (of growth hacking) is een hot topic in ondernemingen die op zoek zijn naar oplossingen die hen naar groei moeten leiden. Maar wat is het precies?

Growth marketing (of growth hacking) is geen nieuw verschijnsel. De term "growth hacker" werd in 2010 geïntroduceerd door ondernemer Sean Ellis, de man die als grondlegger van growth hacking gezien wordt. Door de jaren heen hielp Ellis honderden start-ups met zijn growth hacking-technieken. Een van de grootste pluimen die hij op zijn hoed mag steken, is Dropbox. De clouddienst wordt nu nog dagelijks door miljoenen users gebruikt.

Growth hacking groeide in geen tijd uit tot een wereldwijd fenomeen waar honderden bedrijven heil in zagen. Een ander bekend voorbeeld is dat van Airbnb, dat zijn toevlucht nam tot growth hacking om zijn gebruikersbestand en bereik te vergroten. Door de functie "Posten op Craigslist" toe te voegen aan zijn site kon Airbnb meteen ads van gebruikers op Craigslist tonen en zijn globale zichtbaarheid vergroten. Ook YouTube paste growth hacking toe toen het de beslissing nam om de functie "Abonnement op kanaal bevestigen" te creëren, waarmee het totale abonnementenbestand met 400% toenam.

Hoewel de voordelen van growth hacking al veelvuldig zijn aangetoond, zijn maar een handvol mensen zich volledig bewust van wat het precies is. Nu is de tijd gekomen om eens en voor altijd duidelijkheid te scheppen.

Leerdoelen

In deze webinar leert u:

  • De uitdagingen van uw bedrijf fundamenteel anders te benaderen en als een echte growth hacker te denken. In uw streven naar succes handhaaft u een "test & learn"-aanpak, met een creatieve, agile en meer datagestuurde organisatie tot gevolg.
  • De tools en strategieën kennen die 's werelds snelste groeiers gebruiken. Pas ze in de les toe op de problemen waarmee uw bedrijf geconfronteerd wordt en leg een lijst aan van groei-experimenten die u na de cursus kunt toepassen.
  • De gesofisticeerde processen en kaders van growth marketing te gebruiken om een schaalbaar proces van snelle experimenten in te voeren. Bedenk groei-experimenten die focussen op de metrics die voor uw bedrijf van tel zijn. Implementeer en evalueer ze.
  • Grensverleggende en kostenefficiënte oplossingen te bedenken zodat klanten sneller de weg vinden naar uw producten en diensten en die lange tijd blijven gebruiken dankzij een marketingaanpak en productontwikkeling die we kunnen beschrijven als lean, agile en data-driven.

Voor wie? 

Deze webinar is bedoeld voor vrij ervaren professionals met een achtergrond in marketing, productontwikkeling, sales of een gelijkaardig domein. Met andere woorden, u bent vertrouwd met traditionele marketingtechnieken en het gebruik van data analytics.

Niveau

Beginner. Een belangrijke voorwaarde is dat de deelnemers al ervaring hebben met strategie en online marketing.

Taal

De opleiding wordt gegeven het Frans.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Programma

  • Beginner
  • 2022
  • Data & Technology

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

  • UBA-lid | merk: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 
  • UBA-lid | expertisepartner: € 185 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.
  • Standaard: € 375 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.