Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees verder
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. TD2020 MM.png

    MM heeft een boon voor David Mattin, door Griet Byl

    • 22-09-20

    Op de UBA Trends Day die dit jaar volledig virtueel (en vlekkeloos) verliep, kwam een prestigieus aantal sprekers vertellen over de evoluties en fenomenen die van ver en dichtbij hun stempel op onze sector zullen drukken.

    Lees meer over "MM heeft een boon voor David Mattin, door Griet Byl"
  2. digiInvestment.jpg

    UBA wil aandeel van ‘digital’ in het totale mediabudget in kaart brengen

    • 21-09-20

    Het hoeft geen betoog meer dat de digitalisering een grote invloed heeft op de advertentiemarkt, de consument en natuurlijk ook de merken zelf. 

    Lees meer over "UBA wil aandeel van ‘digital’ in het totale mediabudget in kaart brengen"
  3. P&G_DSC2554.jpg

    UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer

    • 21-09-20

    Luc Suykens is Harley Procter Brand Vice President bij Procter & Gamble en aldus verantwoordelijk voor Marketing in België, Nederland en Frankrijk.  Hij is al meer dan 30 jaar actief binnen P&G in verschillende marketing functies. Zijn samenwerking tussen Pampers en Unicef is wereldwijd geïmplementeerd. Ook zijn model voor lokale marketing is wereldwijd overgenomen. Luc's advies aan collega's: spendeer meer tijd met je consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer"
  4. HEIF.jpg

    Wat is HEIF?

    • 21-09-20

    'Heif' is een bestandsformaat voor foto's dat door zijn efficiënte codering weinig ruimte inneemt. Heif staat voor High Efficiency Image File Format. Een foto opgeslagen in 'heif' is zo'n 40 tot 50 procent kleiner dan dezelfde foto in het oudere jpg-formaat (dat dateert van 1992). Niettegenstaande de grotere compressie is ook de kwaliteit van heif-bestanden beter dan jpg.

    Lees meer over "Wat is HEIF?"
  5. FB-content.jpg

    Opinie: Hoe we bij Facebook inhoud beoordelen, door Jeff King en Kate Gotimer

    • 21-09-20

    Toen we meer dan tien jaar geleden begonnen met het beoordelen van inhoud op Facebook, vertrouwde ons systeem op mensen om dingen te melden die ze zagen en die ze ongepast vonden. Onze teams beoordeelden en verwijderden vervolgens individuele stukken van de inhoud als ze onze regels overtraden. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben transparantere regels ontwikkeld en we zijn bezig een 'Oversight Board' op te richten dat binnenkort een aantal van onze moeilijkste inhoudsbeslissingen zal gaan herzien. Maar de grootste verandering is de rol van de technologie bij het modereren van de inhoud. Onze technologie voor het opsporen van ongepaste inhoud verbetert en speelt een grotere rol bij de beoordeling.

    Lees meer over "Opinie: Hoe we bij Facebook inhoud beoordelen, door Jeff King en Kate Gotimer"
  6. iankakjellonstage.png

    Dit was de UBA Trends Day 2020

    • 18-09-20

    Dankzij het vertrouwen van de meer dan 1.500 andere deelnemers zijn we er bij UBA in geslaagd om de UBA Trends Day opnieuw uit te vinden in een nieuw digitaal formaat. Zo konden we de crisis aanwenden om een nieuwe opportuniteit te ontdekken. 

    Lees meer over "Dit was de UBA Trends Day 2020"
  7. DATwebsite.jpg

    DAT Belgium lanceert videolabel

    • 16-09-20

    De kogel is door de kerk: DAT Belgium heeft nu ook een kwaliteitslabel voor video. 

    Lees meer over "DAT Belgium lanceert videolabel"
  8. online.jpg

    E-commerce: Belgen kopen meer online, maar omzet daalt

    • 16-09-20

    Tijdens de eerste helft van het jaar liet de impact van de coronacrisis op de e-commerce zich duidelijk voelen. Dat blijkt uit de cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat GfK voert op verzoek van BeCommerce, met de steun van PostNL en de Nationale Loterij.

    Lees meer over "E-commerce: Belgen kopen meer online, maar omzet daalt"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden