Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. foto-Barbara-De-Laet.jpg

    Opinie: Hoe merken kunnen overleven in het volgende normaal

    • 10-08-20

    Covid-19 blijft ons leven beïnvloeden. Terug naar kantoor is anders dan vroeger, net als back to business voor merken. Het leven zal niet meer hetzelfde zijn als voor Covid-19, of in ieder geval niet voordat er een vaccin is ontwikkeld. En zelfs daarna zal het waarschijnlijk anders zijn.

    Lees meer over "Opinie: Hoe merken kunnen overleven in het volgende normaal"
  2. ECOMMERCE.jpg

    Vijf e-commerce trends

    • 10-08-20

    WARC publiceerde een rapport waarin ze 5 belangrijke trends in e-commerce identificeren.

    Lees meer over "Vijf e-commerce trends"
  3. publiciteĢ en ligne .jpg

    Wat is rich media?

    • 10-08-20

    'Rich media' is een digitale reclameterm voor een online advertentie die geavanceerde functies bevat zoals video, audio, spelletjes en andere elementen die consumenten aanmoedigen om te interageren met de advertentie.

    Lees meer over "Wat is rich media?"
  4. Diversity & inclusion.jpg

    Automatisatie bedreigt inclusie, diversiteit & integratie

    • 10-08-20

    Automatisatie en het toenemend gebruik en belang van algoritmes, AI en machine learning houdt een risico in op vlak van inclusie, etnische en genderdiversiteit en sociale integratie in bedrijven en maatschappij. En dus ook een risico op imago- of merkschade. Een risico dat veel adverteerders misschien vaak niet correct inschatten.

    Lees meer over "Automatisatie bedreigt inclusie, diversiteit & integratie"
  5. EC Procurement_iStock-1127866568.jpg

    Marketing Procurement moet meer doen dan besparen

    • 28-07-20

    Bij een aantal marketeers leeft de overtuiging dat de Marketing Procurement afdeling alleen geïnteresseerd is in besparingen. De procurement afdeling kan echter een wezenlijke bijdrage leveren aan marketeers en extra waarde creëren. WFA deed er een onderzoek naar en publiceerde het rapport "Project Spring: Revolutionising the perception and contribution of global marketing procurement".

    Lees meer over "Marketing Procurement moet meer doen dan besparen"
  6. garm.png

    Adverteerders vragen online platformen concrete acties via GARM

    • 28-07-20

    Iets meer dan een jaar geleden werd de Global Alliance for Responsible Media (GARM) gelanceerd. Het overkoepelend doel was de verwijdering van schadelijke online content en het elimineren van onbedoelde reclameondersteuning daarvan. Het GARM-handvest bevat een plan om meer consistentie, transparantie en controle te bewerkstelligen.

    Lees meer over "Adverteerders vragen online platformen concrete acties via GARM"
  7. Food.jpg

    Voedingssector respecteert engagementen

    • 27-07-20

    UBA en Fevia (de federatie van de voedingsindustrie) gingen in 2004 van start met de uitwerking van een reclamecode voor voedingsmiddelen. In 2012 beslisten Fevia, UBA en Comeos (de federatie van de handel en diensten) om een stap verder te gaan inzake verantwoorde marketing naar kinderen en lanceerden de Belgian Pledge. Deze werd aangepast aan het snel veranderende mediagebruik van kinderen in 2017. Vorige maand werd de Belgian Pledge 3.0 gelanceerd, waarbij o.a. de reclame door online influencers opgenomen werd.

    Lees meer over "Voedingssector respecteert engagementen"
  8. guide.jpg

    WFA publiceert gids over data-ethiek

    • 27-07-20

    GDPR, de algemene verordening van de Europese Unie inzake gegevensbescherming, is iets meer dan twee jaar geleden in werking getreden. Ter gelegenheid daarvan heeft de World Federation of Advertisers (WFA) een gids over de ethiek van gegevens in reclame gepubliceerd. 'Data Ethics - The Rise of Morality in Technology' beschrijft wat marketeers moeten doen om ervoor te zorgen dat hun organisatie op een ethische manier gegevens gebruikt.

    Lees meer over "WFA publiceert gids over data-ethiek"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

  • Sales Representative Joico - Beauty Care Professional (m/f)

    13-8-2020 Henkel Belgium NV/SA bekijk vacature
  • Key Account Manager - Adhesives for Consumers (m/f)

    13-8-2020 Henkel Belgium NV/SA bekijk vacature
  • Marketeer Colruyt Group & Private Labels

    10-8-2020 ColruytGroup bekijk vacature
  • HR Marketing Project Manager

    27-7-2020 bpost bekijk vacature
  • Customer Experience Specialist

    23-7-2020 D'ieteren Auto bekijk vacature
  • Marketing Advertising Coordinator

    17-7-2020 MediaMarkt - Saturn BeLux bekijk vacature
  • Digital Marketing Search Coordinator

    17-7-2020 MediaMarkt - Saturn BeLux bekijk vacature
  • Digital Marketing Project Coordinator

    17-7-2020 MediaMarkt - Saturn BeLux bekijk vacature

Over UBA

Leden