Home

News & Resources

  1. Pieter Abbeel_title.jpg

    Wordt AI slimmer dan ons?

    • 25-03-24

    Op 25 april 2024 staat Pieter Abbeel , Professor UC Berkeley, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Technology! Hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van onsHieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Pieter live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day

    Lees meer over "Wordt AI slimmer dan ons?"
  2. Working together

    UBA verwelkomt 10 nieuwe leden

    • 22-03-24

    Tijdens de eerste 3 maanden van 2024 kozen deze bedrijven ervoor om de community te vervoegen: Caritas International, Cheops Technology, Fiberklaar, Halewijn, Hansgrohe, Manna Foods, Mediabrands, Neuhaus, Roger & Roger (Croky) en The Belgian Chocolate Group.

    De UBA community telt vandaag 384 lidbedrijven.

    Lees meer over "UBA verwelkomt 10 nieuwe leden"
  3. quick effie

    ‘Belgisch zijn’ als business driver

    • 21-03-24

    In 1970 werd Quick opgericht binnen GB door François Vaxelaire van GB en zijn rechterhand, de legendarische Jacques Dopchie. Tegenwoordig bezit Burger Brands Belgium Quick en de Belgische Burger King restaurants.

    Zeven jaar geleden sloten Quick en Happiness Anywhere een partnerschap met als doel Quick terug op de kaart te zetten als een Belgisch merk. Dit partnerschap heeft Quick en Happiness in 2023 een Gouden Effie opgeleverd. Tegenwoordig vertrouwt Burger Brands ook zijn budget voor Burger King toe aan Happiness.

    Lees meer over "‘Belgisch zijn’ als business driver"
  4. Newsletter_20240319_Digital_benchmark_2023_main.png

    Digital Benchmark 2023: lokale online video wint aandeel in groeiende markt

    • 19-03-24

    Het rapport Digital Benchmark 2023, het resultaat van een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association), brengt de netto mediabestedingen in België in kaart. Hoewel niemand verrast zal zijn door de groei van digitale media, is de sterke groei van video, vooral in de lokale media, opmerkelijk.

    Lees meer over "Digital Benchmark 2023: lokale online video wint aandeel in groeiende markt"
  5. Pitching

    Wat is de werkelijke kost van pitching?

    • 12-03-24

    Volgens ACC wordt 10% van de inkomsten van agentschappen besteed aan pitches. Hoewel adverteerders vaak denken dat pitches gratis zijn, hebben de kosten die hiermee gepaard gaan een indirect effect op de overheadkosten van het agentschap. Adverteerders kunnen deze kosten verlagen door te investeren in een duurzame relatie met hun bureau.

    Lees meer over "Wat is de werkelijke kost van pitching?"
  6. effie delhaize

    Effie Case - Delhaize: Little Lions

    • 11-03-24

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA biedt aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aan. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Little Lions” van Delhaize.

    Lees meer over "Effie Case - Delhaize: Little Lions"
  7. Livia Fioretti_title.jpg

    Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden

    • 11-03-24

    Op 25 april 2024 staat Livia Fioretti, Director of Trend Methodology at TrendWatching, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Consumer Habits! Hoe zullen de consumer trends 2024 en de toekomst vormgevenHieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Livia live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting. Mis deze kans niet.

    Lees meer over "Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden"
  8. DataDriventMarketingSucces.jpg

    Hoe zet je in op data-driven marketingsucces?

    • 10-03-24

    Recent onderzoek van de WFA in samenwerking met dentsu bracht een onthutsende vaststelling aan het licht: hoewel veel van 's werelds toonaangevende adverteerders de juiste koers varen, kan amper 10% terugvallen op een allesomvattende datastrategie. In haar recentste rapport geeft de WFA advies over hoe bedrijven precies een succesvolle datamarketingstrategie kunnen nastreven, op maat van hun datamaturiteit.

    Lees meer over "Hoe zet je in op data-driven marketingsucces?"

Training 24/7

Volgende
Vorige

Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector

Schrijf u in voor de e-news

Agenda

Jobline

  • Campagne Manager

    28-3-2024 Mediafin bekijk vacature
  • 🍫 The Belgian Chocolate Group zoekt een Area Sales Manager regio Centraal- en Oost-Europa

    22-3-2024 THE BELGIAN CHOCOLATE GROUP NV bekijk vacature
  • 🍫 The Belgian Chocolate Group zoekt een Area Sales Manager regio Noord- en Zuid-Amerika!

    22-3-2024 THE BELGIAN CHOCOLATE GROUP NV bekijk vacature
  • Sales Traineeship

    21-3-2024 Alken-Maes bekijk vacature
  • Stage Marketing

    21-3-2024 Alken-Maes bekijk vacature
  • Marketing & Communication Project lead - Tabakstop

    6-3-2024 Stichting tegen Kanker - Fondation contre le Cancer bekijk vacature
  • Senior Digital Officer

    6-3-2024 Stichting tegen Kanker - Fondation contre le Cancer bekijk vacature
  • Data Analyst Entertainment

    4-3-2024 Telenet bekijk vacature

Over UBA

Leden