EC Omnichannel & Sales 2019 02 15

Expert community,
  • In 2018 gaven 3/4 van de marketeers wereldwijd aan dat het moeilijk is om de ROI van media en trade spends te berekenen.
  • Volgens Nielsen is de efficiëntie van promoties op de shopvloer laag. In België zorgt maar 30% van de promoties voor extra omzet.
  • Al tientallen jaren is er nauwelijks iets veranderd... promo-blindheid bij de consument is daardoor hoog.
  • Jaarlijks worden veel displays, wobblers, affiches,... geproduceerd zonder dat ze ooit op de winkelvloer terecht komen. Maar hoe kan je dit meten? 

Hoog tijd om het anders te doen!

In deze EC-meeting rond promotie-effectiviteit kijken we met een nieuwe blik naar oude problemen en proberen we antwoorden te vinden op kritische vragen zoals:  

  • Hoe kan digitale technologie ertoe bijdragen om de brug te slaan tussen merken, consumenten en shops 
  • Hoe kunnen we meer interactie tussen merken en shoppers stimuleren op de winkelvloer? 
  • Hoe kunnen consumer journeys doorgetrokken worden van buiten het winkelpunt tot op de shopvloer? 
  • Hoe kunnen we de promo-paradox doorbreken en nieuwe consumenten stimuleren om trouw te worden of zelfs ‘ambassador’?   

3 sprekers geven inspiratie aan de hand van praktische cases uit verschillende categorieën (oa farma, FMCG horeca).

  • Bart Baeyens, Co-founder Hashting, shopper marketing experts
  • Matthieu Willems, manager digital shopper marketing, Coca-Cola
  • Hans Raemdock, global president marketing Ipsos

Kom mee van gedachten wisselen tijdens het Expertise Center Omnichannel & Sales van 15/02!

 

  • Omnichannel & Sales
  • ROI
  • shopper
  • Retailer

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

Deelname aan de Expert Communities is volledig gratis en exclusief voorbehouden aan leden van UBA.