Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Online Expert Community Panels

De Expert Community wordt online gegeven. Schrijf u in om deel te nemen, u ontvangt een bevestigingsmail met verdere instructies.

Door de COVID-19 restricties moest Nielsen België de gegevensverzameling van Hard Discount verkopen wijzigen vanaf week 9. De zogenaamde Cash Slip methode (via de parkings van HD), was immers niet meer mogelijk. Er werd een nieuwe methodologie gebruikt om de Hard Discounter cijfers te projecteren via de “Matrix Technologie”.

Verschillende leden merkten op dat deze verandering een ernstige impact heeft op de evoluties, die niet kunnen  worden verklaard door de COVID-19 situatie. Het moet duidelijk zijn dat een plotselinge verandering van methodologie, gebaseerd op “vergelijkbare winkels”met een rework van de P4 levering, invloed heeft op de marktaandelen van fabricanten en retailers. Volgens een communicatie van Nielsen zal de “Cash Slip” methode met ingang van week 23 terug worden ingevoerd.

Inmiddels heeft een speciale UBA-werkgroep, opgericht vanuit de Expert Community Panels (FMCG) en ondersteund door de BABM, een aantal  vragen voor Nielsen Belgium opgelijst. Deze lijst is doorgestuurd naar het Nielsen Belgium team.

Nielsen zal de methodologie verduidelijken en onze vragen beantwoorden tijdens  een virtuele Expert Community Panels over dit onderwerp, op 17/6 van 10.30-11.45 via Zoom. 

Dit is de gelegenheid om uw vragen aan Nielsen te stellen.

Programma

  • Research Panels
  • Research, Data & ROI

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

UBA Expert Community Panels is exclusief voor UBA leden.