Online Expert Community: Content Marketing optimaal integreren in uw bedrijf, hoe pakt u dat aan?
Vroeger was de communicatieafdeling diegene die de boodschappen uitstuurde voor een bedrijf. Nu echter, in tijden van Internet, sociale netwerken en mobiele, is iedereen – medewerker, klant, concurrent,…– een mogelijke berichtgever over uw bedrijf. We zijn van top-downpublishing terechtgekomen in een netwerk van relaties waarin conversatie en engagement cruciaal zijn.
Dat maakt dat Content Marketing complexer is dan traditionele marketing. Samenwerking tussen de verschillende afdelingen en verantwoordelijken wordt dus nog crucialer voor een geslaagde contentstrategie. Daartoe dient content governance. Het gaat hierbij niet om het beheren van de content zelf, wel over de content supply chain: over mensen (wie?), rollen (wat?), flows (wanneer?), afspraken (hoe?) en middelen (waarmee?) die je inzet.
Deze Expert Community Content Marketing geeft u een algemeen overzicht van de belangrijkste stappen en de voornaamste principes bij het opzetten van uw eigen integratiekader.
- Pieter Vereertbrugghen, managing partner van Cypres en voorzitter Custo; pionier van Content Governance en medeauteur van de Gids voor Content Governance.
- Fabio Gilio, Digital Marketing Expert and Co-Founder We Are Digital
Cypres en WAD werken al enkele jaren samen. Zij zijn gespecialiseerd in Content Strategy, evaluatie en governance van 'knowledge-intensive' projecten.
Informatieuitwisseling staat centraal in elke Expert Community. Er is ruimschoots tijd voorzien tijdens de sessie om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen met elkaar.
- Expert community
- Content Marketing