Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Online Expert Community: Is 2021 hét momentum voor Marketing Technology?

Er zullen wellicht maar weinig mensen rouwig zijn dat 2020 zijn einde nadert. Het was een jaar waarin er meer niet mocht dan wel, maar voor deze expert community was het ook een jaar waarin technologie een grotere aandacht kreeg in ons (bedrijfs)leven.
 
Het is dus geen slecht moment om een round-up te maken van waar me momenteel staan op het gebied van marketing technologie, en eens na te denken over hoe we dit momentum kunnen grijpen.
 
Al goed 20 jaar geleden gaf Seth Godin met "Permission Marketing" het startschot om van mass marketing te evolueren naar toegelaten, verwachte en relevante boodschappen, en het bouwen van relaties met klanten.
 
Relevantie hangt samen met de snelheid van reageren, en die snelheid komt uit automatiseren. Marketing automation kreeg zijn plaats - purpose built software en diensten om marketingtaken uit te voeren, te beheren en te automatiseren. Veelal nog in een silomatige benadering, zowel als technologie als vanuit de organisatie.
 
De klant, en niet het product, werd de centrale focus. Het ontwikkelen van de relatie werd belangrijk. Content marketing verwierf een vaste plaats.
 
Ondertussen is de uitdaging verschoven naar de integratie van de verschillende silo's. Startpunt was de data, maar daar stopt het niet. Dat is duidelijk te zien aan de evolutie van de functionaliteiten van Customer Data Platformen (CDP's).
 
Het aantal tools blijft ook alsmaar toenemen, de 2020 versie van het marketing technologie landschap bevat er ondertussen meer dan 8000. Data is daarbij de categorie met de grootste groei. 2020 verlegt ook daar grenzen.
 
Het is wel de vraag of de focus op de technologie zelf voldoende is om te consolideren op dit momentum. Het is ook belangrijk te weten in welke mate de organisatie kan volgen, hoe scherp de doelstellingen zijn, en waar de focus ligt.

Programma 

Tijdens de sessie van 9 december gaan we dieper in op de mogelijkheden die er in 2021 voor Marketing Technology liggen, en welke voorwaarden er vervuld moeten zijn om ze te grijpen.

Vanuit deze mogelijkheden en voorwaarden kunnen we samen de kalender voor de Expert Community van 2021 opstellen.

Deze sessie zal begeleid worden door Vincent Dumon, Voorzitter van de Expert Community en Jonas Verhaeghe, Sr marketing technologist bij Invisible Puppy. Jonas is dagelijks bezig met de vraag wanneer je welke tools het best inzet, en hoe.

  • Expert community
  • Marketing Technology

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

Deelname aan de Expert Communities is volledig gratis en exclusief voorbehouden aan leden van UBA.