Advertiser Personality of the Year Award

De Advertiser Personality of the Year wordt sinds 2002 georganiseerd door PUB en de UBA. Hiermee willen de organisatoren adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen vanwege hun professionaliteit, hun durf en hun bijdrage tot het reclamevak.

De Advertiser Personality of the Year gaat naar de adverteerder die de voorbije jaren in positieve mate heeft bijgedragen tot het vak. Hij of zij heeft opvallende campagnes gevoerd, eventueel prijzen gewonnen (CCB en EFFIE), merkondersteunende acties gevoerd. Een adverteerder is iemand die beslist over de communicatiecampagnes van een merk, zowel over de inhoud als over het budget en de mediakeuze.

De winnaar wordt door de lezers van PUB, de leden van de UBA en door een professionele jury verkozen. Via een website (www.apoy.be) wordt iedereen aangemaand om namen op te geven van mensen die in aanmerking komen voor de prijs. Een professionele jury kiest daar dan de winnaar uit. De criteria hiervoor zijn professionalisme, succes, durf, actieve inzet en ethiek.

Vorige winnaars van de Advertiser Personality of the Year:

  • 2002: Staf Helbig, communicatiedirecteur bij Dexia.
  • 2003: Chris Van Roey, marketingdirecteur bij Mobistar
  • 2004: André Lequime, corporate marketing manager bij D’Ieteren.
  • 2005: Isabelle Baele, marketing manager VRT-radio.
  • 2006: Benoît Crochelet, brand manager van Electrabel.
  • 2007: Antonine Seynaeve, Head of Marketing bij Deutsche Bank.
  • 2008: Paul Daels, adviseur merk & imago bij KBC.
  • 2009: Anne-Françoise Piette, sales & marketing director Benelux bij Eurostar.
  • 2010: Nicolas Lambert, Maes, en Peter Claes, VRT.
  • 2011: Philippe Wallez, ING.
  • 2012: Sigrid Van Den Houte, Telenet.
  • 2013: Marc Frederix, Nationale Loterij.
  • 2014: Saskia Schatteman, Microsoft België en Luxemburg.
  • 2015: Yves De Voeght, Coca-Cola Services
  • 2016: Miguel Aguza, country external communication manager bij IKEA