UBA Trends Day 2018

UBA Trends Day 2018
  • 8:30 - 9:15
    • Registration and Breakfast

  • 9:15 - 12:40
    • Trends in Strategy & Branding - If You Can’t Beat ‘em, Join ‘em: The Brand-Startup Imperative

      Joseph Jaffe, CEO & Co-Founder of Evol8tion (US)

      Er is één constante: de wereld verandert voortdurend en onherroepelijk. Grote bedrijven blijven stuntelen. Gevestigde waarden gaan ten onder. In hun plaats schieten start-ups als paddenstoelen uit de grond. De status-quo geraakt verstoord. Merken dreigen gemeengoed te worden en marketing wordt steeds meer naar de achtergrond verdrongen. En nu het goede nieuws: er zijn reddingsboeien!

      Span start-ups voor uw kar, werk met hen samen om u te onderscheiden en te evolueren. Uw gids voor dit avontuur: Joseph Jaffe.

    • Trends in Technology - Revolutionizing the Way We Work, Live and Consume

      Daniel Levine, Global Trends Expert of Avant Guide Institute (US)

      Weten wat er nú gebeurt, volstaat niet om een bedrijf te leiden. Wie niet weet wat de toekomst brengt, kan het wel schudden. Trek uw jetpack aan voor een spectaculaire vlucht langs de meest spectaculaire en nuttige technologische trends die de wereld op z’n kop zullen zetten. Grijp uw kans om voorsprong te nemen met Daniels sneakpreview van de gezondheid, huisvesting, mode, voeding, entertainment en reizen van morgen. Van morgen? Van overmorgen!

    • Trends in Content Marketing - How Brands Tap the Hottest Trends to Eclipse the Competition

      Carla Johnson, Storyteller & Creative Explorer of Type A communications (US)

      Klaar om uw creatieve en innovatieve grenzen te verleggen? Dan is het tijd (we gaan er voor het gemak van uit dat uw antwoord ‘ja’ is) om kennis te maken met Carla Johnson. Als geen ander kent deze B2B-goeroe de kneepjes om uw geest te stimuleren, onder meer door uw zekerheden aan het wankelen te brengen. Wat als alles wat u weet over branding, marketing en reclame uit de lucht is gegrepen? Wat als u strategie en communicatie zou laten voor wat ze zijn? Carla leert u met welke goedbewaarde formule de meest innovatieve merken zich onderscheiden en hoe merken een leuk idee benutten om beter te concurreren. 

    • Trends in Customer Marketing - The Future of Retail

      Christopher Sanderson, CEO & Co-Founder of The Future Laboratory (UK)

      In het postdigitale tijdperk is een nieuwe consument opgestaan. Een consument die zowat alles kant-en-klaar nú wil. Dat blijft niet zonder gevolgen voor de retailsector. De klassieke verstandhouding tussen winkelier en klant is zoek, maar leidt niet per definitie tot kommer en kwel. Klantenbeleving blijft key, ook in tijden van stemgestuurde artificiële intelligentie en ingrijpende trends als Streamlined Shopping en Extreme Brandsparency. Als geen ander doorgrondt Chris de technologieën en de trends die de retail herdefiniëren. Hoe bouwt u als merk, als retailer, een band op met die nieuwe consument? Houd uw notaboekje klaar voor Chris’ praktische tips.

  • 12:40 - 14:00
    • Lunch

  • 14:00 - 18:30
    • Trends in Sports & Business - How Companies Can Create a Culture of Excellence

      Ross Bernstein, Bestselling Sports Author (US)

      Bedrijven kunnen enorm veel opsteken van de successen van de professionele sport voor hun eigen business. Groter, sneller, sterker, slimmer. Daar gaan topatleten voor. Voortdurend zoeken ze nieuwe en betere manieren om technologie en innovatie te benutten om hun prestaties op te drijven. In de sportwereld zijn luchtopnames door drones, virtuele realiteit, artificiële intelligentie en predictive analytics geen nobele onbekenden. En u? Wat doet u om uw zakelijke prestaties op te drijven? Ross geeft uw zaak het DNA van een sportkampioen, ten minste: als u bereid bent om anders te gaan denken.

    • Consumer Trends - Win in the Expectation Economy: Five Key Consumer Trends

      David Mattin, Global Head of Trends & Insights of TrendWatching (UK)

      Er zijn geen zekerheden meer! Oh nee? Toegegeven, de verwachtingen van de consument veranderen sneller dan een mens met zijn ogen kan knipperen. En toch. Toch detecteert David vijf consumententrends die op de radar zouden moeten staan van elke marketeer, merkstrateeg, bedrijfsleider en CEO. David reikt u een gps aan die de richting bepaalt van – of toch op zijn minst de inspiratie levert voor – uw volgende campagne, uw nieuwe merk, uw langetermijnstrategie. Die trends grijpt hij niet zomaar uit de lucht. Gesp u vast voor een wilde rit in de rollercoaster langs innovaties en ideeën uit alle mogelijke sectoren van over heel de wereld.

    • Trends in Creative Advertising - Man versus Machine and the Quest for ROI

      Daren Poole, Global Brand Director of Kantar Millward Brown (Australia)

      Ruimt binnen de mainstream communicatie HI (human intelligence) plaats voor AI (artificial intelligence) in 2018? Als AI-driven insights en AI-generated advertising tot de orde van de dag behoren, verwatert de menselijke inbreng dan tot het bijna niets meer voorstelt? Kunnen machines even creatief zijn als mensen en kunnen ze de consument emotioneel aanspreken? Of leveren zij de productiviteit die van adverteerders wordt verwacht? Daren Poole kijkt dwars door de trends en de buzz-words heen en trakteert u op zijn ongezouten visie – hoe (on)comfortabel die voor u ook mag zijn.

    • Networking & Reception

Inschrijven
  • Event
  • Events

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Ja, ik wil inloggen

Voorwaarden en prijzen

Early Bird

  • UBA-leden betalen 185 euro (excl. BTW)
    Voor UBA-leden is de deelname reeds gedeeltelijk inbegrepen in het lidgeld.
  • Niet-leden: 435 euro (excl. BTW) 

Standaard prijs

  • UBA-leden betalen 295 euro (excl. BTW)
  • Niet-leden: 545 euro (excl. BTW) 

Gratis annuleren kan enkel schriftelijk (e-mail naar event@ubabelgium.be) tot 1 maand voor het event. Voor annulaties na die dag blijft het bedrag van uw deelname verschuldigd. 

Sponsors

Deel met anderen