All News & Insights
-
Wat is MAdTech?
Het begrip MAdTech verwijst naar een techniek waarbij marketing, reclame en technologie via data met elkaar in verband worden gebracht.
-
Verspreiding Magazines 2020: een daling van 3,7%
Volgens de analyse van de Press Brand Reports van het CIM en op basis van de echtverklaarde cijfers voor 2019 en de verklaringen op eer voor 2020, zoals uitgevoerd door Space, stellen we vast dat de verspreiding van de magazines meer te lijden heeft gehad dan die van de dagbladen (print + digital).
-
Verspreiding kranten in 2020: lichte stijging voor Franstalige dagbladen
Volgens de Press Brand Reports van het CIM en gebaseerd op een vergelijking tussen de geverifieerde cijfers voor 2019 en de verklaringen op eer voor 2020 uitgevoerd door Space, noteren de verspreidingscijfers (Print + PDF) voor de dagbladpers een daling van 1,2% tot 1,109 miljoen exemplaren. In Vlaanderen gaat het om een daling van 1,8% tot 799.462 exemplaren, terwijl de Franstalige kranten een lichte groei optekenen (0,4%) tot 310.028 exemplaren.
-
Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereiken én te behouden
Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat u het verschil kan maken via techniek. Vandaag is de concurrentie enorm en is het een uitdaging om eruit te springen. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij UBA. U leest hier een samenvatting.
-
Is de samenwerking met uw communicatiebureau optimaal?
Een goed partnership tussen merk en communicatiebureau leidt tot excellent werk. En excellent werk leidt tot prima business resultaten. Hier zijn we allen van overtuigd. Om een relatie sterk te maken en sterk te houden is een regelmatige formele feedback meer dan een aanrader, zegt Chris Van Roey (Founder, PitchPoint).
-
UBA Podcast: Johan Claes (Stib/Mivb), een Employer Brand Builder
Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager @MIVB-STIB, deelt zijn ervaring en geeft een zeer concreet antwoord op de vragen van Références over het concept 'employer brand'.
Wat is employer branding? Wanneer en hoe is dit concept ontstaan? Hoe zag een communicatiecampagne er destijds uit? Hoe bepaalt en beheert u het budget? Hoe meet u de resultaten? Via welke kanalen is conversie mogelijk? Hoe laat u HR en Marketing samenwerken? Waarom zou men aan employer branding doen? Hoe leidt de MIVB zijn campagnes dagelijks in goede banen? Wat staat er op het spel voor de toekomst? ...
Een interview van Alexandre Liégeois, Employer Branding Manager bij Références.
-
Herbekijk de UBA Book It: Zoonotic
Benieuwd naar wat Carole Lamarque over haar nieuwe boek 'Zoonotic' verteld heeft. U kunt de opname van 2 april 2021 hieronder bekijken.
-
Gids voor diversiteit en representatie in de creatieve funnel (WFA)
WFA lanceerde een gids over hoe moet worden omgegaan met diversiteits- en representatiethema's doorheen het hele creatieve proces, gaande van het bepalen van de zakelijke en merkuitdagingen tot de evaluatie en analyse.
-
Mira De Maeyer wordt de eerste vrouwelijke Voorzitter van UBA
Op 1 april geeft Philippe Wallez, Managing Director ING, de fakkel van het UBA-voorzitterschap door aan Mira De Maeyer, VP Marketing Perrigo Branded Consumer Selfcare Europe.
-
UBA lanceert guideline voor het organiseren van virtuele evenementen
Het organiseren van virtuele evenementen is vandaag de normale gang van zaken. Maar hoe maakt u een succesverhaal van uw virtueel evenement?
-
What is cohort
Cohorten vormen een alternatief voor third-party cookies, waarvan het einde in zicht is.
-
UBA en Kantar lanceren een nieuwe e-learning sessie: de bouwstenen voor succesvolle reclame
Deze video training heeft als doel marketeers de basics van succesvolle reclame bij te brengen. U leert via deze training de drie pijlers van effectieve reclame te integreren in een sterke merkcommunicatie en zo concurrentievoordeel te behalen. De video training bevat tevens een handige checklist.
-
Nieuwe merkuitdagingen: hoe werkt u samen met uw reclamebureau voor nog meer creativiteit en betere prestaties?
COVID-19 is – sinds de komst van het internet – wellicht de grootste katalysator van verandering. Met welke nieuwe uitdagingen krijgen merken te maken? En reclamebureaus? En hoe kunnen we die uitdagingen samen aangaan?
-
De CSA publiceert een nieuw verslag over de impact van de gezondheidscrisis
De Conseil Supérieur de l’Audiovisuel publiceerde zijn tweede verslag over de impact van de gezondheidscrisis op audiovisuele diensten in Franstalig België voor de periode mei-december 2020. Iets meer dan de helft van de uitgevers nam deel aan de enquête (68 respondenten).
-
ICMF Survey 2021: content marketing goed voor een investering van 680 miljoen in België
Het International Content Marketing Forum publiceerde zijn laatste analyse betreffende Content Marketing op basis van 517 interviews met marketeers in zeven Europese landen: Denemarken, Zweden, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Nederland en België. Volgens deze tweejaarlijkse studie vertegenwoordigen de budgetten die in deze landen in Content worden geïnvesteerd 13 miljard euro, waarvan 680 miljoen in België, hetzelfde bedrag als Nederland. 60% van het totaal komt uit Duitsland.
-
4 essentiële tips voor full funnel marketing
In een vorig artikel stelden we “full funnel” marketing voor als antwoord op veranderend shopper-gedrag en als oplossing voor de discussie tussen brand building en performance marketing. Een “Full funnel”-marketingstrategie is niet zomaar een campagnestrategie of een one-shot aanpak. Het is een fundamentele wijziging in hoe marketing werkt en hoe marketingafdelingen best gestructureerd worden. De contouren van een “full funnel”-marketingstrategie verschillen uiteraard tussen merken, bedrijven en marketeers. Toch kunnen volgens McKinsey 4 essentiële, gemeenschappelijke elementen geïdentificeerd worden, ongeacht of u een nieuw product of dienstenpakket lanceert, een nieuw merk wil bouwen of simpelweg meer sales wil genereren.
-
De klachtenprocedure van de Belgian Pledge 3.0 gaat van start
Eind vorig jaar lanceerden Fevia, Comeos en UBA de derde editie van de Belgian Pledge. Met dit zelfregulerend initiatief nemen deelnemende voedingsbedrijven, handelaars, restaurantketens en cateraars duidelijke engagementen op rond reclame naar kinderen jonger dan 12 jaar. Een vernieuwing in de Belgian Pledge 3.0 is de uitwerking van een klachtensysteem. Vandaag zijn we klaar om een testfase van deze klachtenprocedure van start te laten gaan.
-
Digital Ad Trust Belgium bereikt 63% van alle Belgen
Ruim anderhalf jaar na de start van Digital Ad Trust is het aantal gelabelde websites voor zowel display als video, nog steeds aan een opmars bezig. Alle publishers die besloten mee te werken aan de opbouw van dit digitale ecosysteem hebben allen hun kwaliteitslabel voor display met 1 jaar verlengd. Daarnaast is het label voor video nog steeds in volle groei om ook voor dit formaat de bereikcijfers op te trekken.
-
Wat is interactieve content?
Interactieve content is content die de gebruiker uitnodigt tot interactie, die zijn aandacht grijpt en hem aanzet om actief mee te doen.
-
1.754 deelnemers: een record voor de UBA Trends Day
De tweede digitale editie van de UBA Trends Day was een groot succes. 1.754 deelnemers waren op post voor de inspirerende sessies van Seth Godin, the godfather of modern marketing, Katrina Dodd, trendwatcher bij Contagious en global branding expert Martin Lindstrom. Wie deze editie ontegensprekelijk een extra dimensie gaven waren Peter Hinssen en Steven Van Belleghem. Zij legden de sprekers het vuur aan de schenen met pertinente vragen.
-
Effie Case MediaMarkt: Refreshing a brand in a challenging market
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Deze week stellen we u de case 'Refreshing a brand in a challenging market' van MediaMarkt voor.
-
Wat is North Star Metric?
De 'North Star Metric' (NSM) is een indicator die bedrijven kunnen gebruiken om richting te geven aan hun groei.
-
De koning is dood! Lang leve de koning!
Marketing: kunst én wetenschap. Maar wel met schizofrene trekjes. Die gespleten persoonlijkheid is het resultaat van evolutie. Gelukkig biedt veranderend consumentengedrag en maatschappelijke evolutie een oplossing voor die schizofrenie: een “full funnel”- marketingstrategie maakt het spanningsveld tussen de 2 belangrijkste stemmen volstrekt overbodig. Full funnel marketing, now is the time!
-
Transparantie in de digitale advertentiemarkt
De digitale adverteermarkt staat vandaag in vele gevallen helaas nog steeds synoniem voor opaciteit. In een omgeving waar adverteerders en uitgevers afhankelijk zijn van tussenpersonen (tech giganten) die o.m. de ad serving en de Real Time Bidding beheren, is het nog steeds niet mogelijk om waar te nemen wat deze tussenpersonen doen of aanrekenen.
-
Effie Case Voo: Leadership Internet
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Leadership Internet" van Voo
-
De principes van growth hacking
Ook vandaag nog wordt in veel ondernemingen de lancering van een marketingcampagne of de ontwikkeling van een product of dienst voorafgegaan door een lang uitgesponnen planningsfase, waar achteraf niets noemenswaardig aan verandert. Alleen, de huidige context is te onzeker om vanuit die ingesteldheid te blijven handelen. Growth Hacking is het geknipte vehikel voor merken die groei nastreven. Hoe past Chouffe België growth hacking toe?
-
De meest effectieve campagne ter wereld komt van een vrouw
Hoewel het thema van de Internationale Vrouwendag ons dit jaar uitnodigt om de status quo in twijfel te trekken, is het de moeite er even aan te herinneren dat de meest doeltreffende campagne in de reclamegeschiedenis bedacht is door een vrouw. Mede dankzij een bijzonder doeltreffende gedragstechniek.
-
Marketing in een wereld zonder cookies
Een van de grootste uitdagingen voor adverteerders en merken is ongetwijfeld het naderende einde van de Cookies. Dit schudt de kaarten in de marketing strategiëen door elkaar. -
Effie Case Luminus: Van sympathieke challenger naar geloofwaardige accelator
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Deze week stellen we u de case 'Van sympathieke challenger naar geloofwaardige accelator' van Luminus voor.
-
Wat is een zebrabedrijf?
Een zebrabedrijf is de tegenhanger van de unicorn. Zebrabedrijven zijn zowel zwart als wit, en dragen zowel winst als het goede doel hoog in hun vaandel. Zebrabedrijven zoeken schaal in samenwerking met andere stakeholders en willen een maatschappelijke bijdrage leveren.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 43
- Volgende pagina