Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

All News & Insights

  1. cadenas

    De eerste trends van Apple's privacy-first aanpak

    • 27-07-21
    • News

    Wanneer gebruikers op iPhone-toestellen wordt gevraagd of ze gevolgd willen worden, zegt de overgrote meerderheid nee. Dat baart adverteerders van Facebook Inc. zorgen. Zij verliezen de toegang tot een deel van hun meest waardevolle targeting-gegevens en hebben de effectiviteit van hun advertenties al zien afnemen, zo meldt Bloomberg.

    Lees meer over "De eerste trends van Apple's privacy-first aanpak"
  2. iStock-1249627169.jpg

    UBA lanceert guideline voor een boeiende online presentatie die bijblijft

    • 26-07-21
    • News Contract & guideline

    Het geven van een online presentatie is vandaag de normale gang van zaken. Maar hoe maakt u een succesverhaal van uw virtuele presentatie?

    Lees meer over "UBA lanceert guideline voor een boeiende online presentatie die bijblijft"
  3. Kenny Defrijn.png

    Negen vragen aan Kenny Defrijn, Too Good To Go

    • 26-07-21
    • News

    In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Kenny Defrijn, Head of Marketing bij Too Good to Go België.

    Lees meer over "Negen vragen aan Kenny Defrijn, Too Good To Go"
  4. 3rd-party-cookies-advertisers.jpg

    Risico's en opportuniteiten van het einde van 3rd party cookies voor adverteerders

    • 22-07-21
    • News

    Een thema dat de marketingwereld momenteel met argusogen volgt is de ban op 3rd party cookies. Tijdens de laatste twee sessies van de expert community marketing & technologie hebben we er daarom voor gekozen hier wat meer kader rond mee te geven, enerzijds om te weten waar het over gaat, anderzijds om de impact te kunnen inschatten.

    Lees meer over "Risico's en opportuniteiten van het einde van 3rd party cookies voor adverteerders"
  5. eRetail Media.jpg

    Wat is e-Retail Media?

    • 19-07-21
    • What is

    e-Retail Media is het adverteren op websites van retailers en marktplaatsen. Het helpt om een merk zichtbaar te maken tussen de vele andere merken. Merken kunnen op deze manier met advertenties consumenten bereiken op verschillende momenten in het online aankoopproces bij een retailer.

    Lees meer over "Wat is e-Retail Media?"
  6. UBA care.jpg

    Een vacature plaatsen, een pitch starten, een briefing template,... UBA weet raad

    • 12-07-21
    • News

    Een vacature bekend maken of een freelancer recruteren, legaal advies inwinnen, een pitch organiseren. UBA zet u graag op weg. Onze 'eerstelijns' diensten zijn er voor u. Ontdek snel UBA Care.

    Lees meer over "Een vacature plaatsen, een pitch starten, een briefing template,... UBA weet raad"
  7. Iris Decreus foto Frankie and fish.png

    Negen vragen aan Iris Decreus, House of Weddings

    • 12-07-21
    • News

    In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen? Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Iris Decreus, House of Weddings.

    Lees meer over "Negen vragen aan Iris Decreus, House of Weddings"
  8. Social-listening-uba.jpg

    Wat is social listening?

    • 12-07-21
    • What is

    Social listening of social media listening is de praktijk waarbij informatie over een bepaald onderwerp van sociale netwerken wordt geplukt. Dat onderwerp kan een merk zijn, een sector, of noem maar op.

    Lees meer over "Wat is social listening?"
  9. Aurore Devalck.png

    Negen vragen aan Aurore Devalck, Coca-Cola

    • 29-06-21
    • News

    In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Aurore Devalck, B2B Digital CRM Manager bij Coca-Cola European Partners.

    Lees meer over "Negen vragen aan Aurore Devalck, Coca-Cola"
  10. welcome new members.png

    UBA verwelkomt twee nieuwe leden: Casa en ION

    • 29-06-21
    • News Announcement

    Deze twee bedrijven hebben er onlang voor gekozen om zich bij de UBA Community aan te sluiten om hun merk te doen groeien en hun expertise te delen. We heten alle medewerkers van harte welkom!

    Lees meer over "UBA verwelkomt twee nieuwe leden: Casa en ION"
  11. iStock-483373043.jpg

    Facebook sluit zich aan bij het Communicatie Centrum en de JEP

    • 29-06-21
    • News

    Brussel, 29 juni 2021 - Facebook en het Communicatie Centrum maken vandaag bekend dat Facebook de principes en doelstellingen van het Communicatie Centrum en de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) officieel gaat onderschrijven. Met de deze maand gesloten overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van het Communicatie Centrum en de JEP.

    Lees meer over "Facebook sluit zich aan bij het Communicatie Centrum en de JEP"
  12. RTL OK.jpg

    De positie van UBA op de overname van RTL Belgium door DPG Media en Rossel

    • 29-06-21
    • News Position Paper

    UBA kijkt positief naar het potentieel van een sterk lokaal kwalitatief digitaal aanbod, maar blijft voorzichtig in een consoliderende markt.

    Lees meer over "De positie van UBA op de overname van RTL Belgium door DPG Media en Rossel"
  13. content-marketing-trust-uba.jpg

    Hoe content marketing vertrouwen helpt bouwen

    • 28-06-21
    • News

    Merken moeten betrouwbaar overkomen willen ze in de gratie van de consument vallen en content marketing kan daar een belangrijke rol in spelen. Ziehier in een notedop de conclusie van een UBA Expert Community sessie over het thema. Meer input nodig? Lees vooral verder.

    Lees meer over "Hoe content marketing vertrouwen helpt bouwen"
  14. Third-party-data-UBA.jpg

    Wat zijn Third Party Data?

    • 28-06-21
    • What is

    Third-Party Data zijn gegevens die u koopt van derde partijen die niet de oorspronkelijke verzamelaars zijn, in het bijzonder grote data-aggregators die ze halen van de platformen en websites waar ze gegenereerd werden. Zij betalen uitgevers en andere data-eigenaars voor hun First-Party Data.

    Lees meer over "Wat zijn Third Party Data?"
  15. PensezVous.jpg

    Herbekijk de UBA Book it: Pensez-vous vraiment savoir négocier ?

    • 26-06-21
    • News Video

    Benieuwd naar wat Michel Rozenberg over zijn nieuwe boek 'Pensez-vous vraiment savoir négocier ?' verteld heeft. U kunt de opname van 25 juni 2021 hieronder bekijken. 

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Book it: Pensez-vous vraiment savoir négocier ?"
  16. lander janssens-9vragenAan.jpg

    Negen vragen aan Lander Janssens, Intracto

    • 21-06-21
    • News

    In deze rubriek laten we een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Lander Janssens, Industry Lead bij Intracto Group.

    Lees meer over "Negen vragen aan Lander Janssens, Intracto"
  17. 32_GlobalDEICensus_V5.jpg

    Neem deel aan de allereerste wereldwijde meting van diversiteit en inclusie in de marcomsector

    • 21-06-21
    • News Survey Announcement

    De drie sectorverenigingen UBA, ACC en UMA moedigen de marcomsector aan deel te nemen aan het wereldwijde onderzoek naar diversiteit en inclusie, op initiatief van de World Federation of Advertisers (WFA).

    Lees meer over "Neem deel aan de allereerste wereldwijde meting van diversiteit en inclusie in de marcomsector"
  18. UBA_Banking&insurances_WithoutLogo.jpg

    Trends 2021: banken & verzekeringen

    • 21-06-21
    • News Survey

    In deze artikelreeks illustreert Joeri Van den Bergh, Future Consumer expert bij InSites Consulting voor een aantal sectoren welke trends zich sterk manifesteren. Deze week de laatste editie, de “banksector”.

    Lees meer over "Trends 2021: banken & verzekeringen"
  19. Second-party-data-ubajpg.jpg

    Wat zijn Second-Party Data?

    • 18-06-21
    • What is

    Second-Party Data zijn in wezen de First-Party Data van andere bedrijven, die zij rechtstreeks bij hun publiek verzamelen. Ze kunnen u meer vertellen over hun activiteit op websites, apps en social media, hun in-store aankopen, hun antwoorden op vragenlijsten enz.

    Lees meer over "Wat zijn Second-Party Data?"
  20. camouflage.jpg

    Vier voordelen van Native Advertising

    • 18-06-21
    • News

    Native Advertising heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Aan de hand een studie die door Outbrain werd uitgevoerd in het VK krijgen we inzicht in 4 concrete voordelen van deze advertentievorm.

    Lees meer over "Vier voordelen van Native Advertising"
  21. InclusieveCommunicatie.jpg

    Herbekijk de UBA Book it: Inclusieve Communicatie

    • 14-06-21
    • News Video

    Benieuwd naar wat Hanan Challouki over haar nieuwe boek 'Inclusieve Communicatie' verteld heeft. U kunt de opname van 14 juni 2021 hieronder bekijken. 

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Book it: Inclusieve Communicatie"
  22. 1st-Party-Data.jpg

    Wat zijn First-Party Data?

    • 14-06-21
    • What is

    First-Party Data zijn gegevens die u rechtstreeks van uw publiek verzamelt.

    Lees meer over "Wat zijn First-Party Data?"
  23. JulienGaland_white.png

    Negen vragen aan Julien Galand, Carlsberg

    • 14-06-21
    • News

    In deze rubriek laten we een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Julien Galand, Marketing Director bij Carlsberg Importers, Tao Family en VASCO.

    Lees meer over "Negen vragen aan Julien Galand, Carlsberg"
  24. UBA_Trends 2021 - Fashion_no logo.jpg

    Trends 2021: fashion

    • 14-06-21
    • Insights News Survey

    In deze artikelreeks illustreert Joeri Van den Bergh, Future Consumer expert bij InSites Consulting voor een aantal sectoren welke trends zich sterk manifesteren. Deze week: “fashion”.

    Lees meer over "Trends 2021: fashion"
  25. Sparkle 15.png

    Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?

    • 11-06-21
    • News

    Kritisch maar optimistisch analyseren we enkele van de vele uitdagingen die ons post-corona wachten. Uitdagingen die draaien rond People, Planet en Prosperity.

    Lees meer over "Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?"
  26. Agency roster_iStock-625877808.jpg

    Nieuwe e-learning: Create an effective agency ecosystem

    • 11-06-21
    • News Video

    Hoe zorgt u ervoor dat verschillende bureaus samenwerken in een efficiënt ecosysteem?

    Lees meer over "Nieuwe e-learning: Create an effective agency ecosystem"
  27. auditFWB.jpg

    Franstalige gemeenschap auditeert afhankelijkheid van reclame in het zuiden

    • 11-06-21
    • News

    De regering van de Franse Gemeenschap heeft kennis genomen van de resultaten van het diepteonderzoek naar de Franstalige reclamemarkt in België die de Franstalige minister van Media Bénédicte Linard had besteld na de eerste lockdown. Dit zijn de voornaamste conclusies van de studie, zoals we ze terugvinden op de website van de Franstalige minister van Media Bénédicte Linard. 

    Lees meer over "Franstalige gemeenschap auditeert afhankelijkheid van reclame in het zuiden"
  28. GapTheMind.jpg

    Herbekijk de UBA Book it: Gap the mind

    • 10-06-21
    • News Video

    Benieuwd naar wat Herman Konings over zijn nieuwe boek 'Gap the mind' verteld heeft. U kunt de opname van 10 juni 2021 hieronder bekijken. 

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Book it: Gap the mind"
  29. covid.jpg

    Belgen zijn het steeds minder eens met coronamaatregelen aldus Kantar

    • 08-06-21
    • Insights News

    Een verrassing is het niet echt. Volgens de laatste golf van de coronabarometer van Kantar die in april gevoerd werd, behoort België tot de zogenaamde ‘still struggling’ landen, waar de bevolking het steeds minder eens is met de regeringsmaatregelen: terwijl ze vorig jaar maar met 27% waren, staat 43% van de respondenten vandaag niet (meer) achter de maatregelen.

    Lees meer over "Belgen zijn het steeds minder eens met coronamaatregelen aldus Kantar"
  30. christine_jean.png

    Negen vragen aan Christine Jean, AG

    • 07-06-21
    • News

    In deze rubriek laten we een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance

    Lees meer over "Negen vragen aan Christine Jean, AG"