Les habitudes de vision sur les nouveaux écrans

Survey
cim-2010-logo-rvb.jpg

2016-09-21

  • De doorbraak van de smartphone leidt niet automatisch tot een doorbraak van online video. In het Zuiden blijft het aantal kijkers van online video stabiel, terwijl dit lichtjes daalt in het Noorden. In beide landsdelen verschuift het video-kijken naar de smartphone.
  • De verdeling van de totale kijktijd op klassieke TV en nieuwe schermen blijft in het Noorden stabiel ten opzichte van de 3e golf. In het Zuiden zien we een relatieve toename van uitgesteld kijken op nieuwe schermen. Het klassieke TV-kijken boet er echter helemaal niet aan belang in. Uit de CIM TV studie blijkt dat het klassieke TV-kijken in het Zuiden zelfs nog stijgt (208 minuten per dag in april 2016, t.o.v. 199 in april 2015) terwijl het in het Noorden aardig standhoudt (175 minuten per dag in april 2016, t.o.v. 177 in april 2015). Klassieke TV blijft daarmee verreweg de belangrijkste vorm van video-kijken.
  • Het CIM publiceert dagelijks de TV kijkcijfers. Sinds 2014 volgt het ook het kijkgedrag op nieuwe schermen (PC, laptop, tablet, smartphone) via de bevraging van een online panel. In bijlage vindt u het persbericht met de resultaten van voorjaar 2016 en de vergelijking met voorjaar 2015 (3e en 5e golf).

U vindt meer informatie over deze studie op www.cim.be 

Documenten

Paid Media Research, Data & ROI Research Data & ROI Digital Television & other screen