Resultaten CIM cijfers verspreiding Pers 2016 Q1

Survey
cim-2010-logo-rvb.jpg

2016-05-26

  • De totale verspreiding van print daalt met 2,5% voor de weekbladen, met name bij de Nederlandstalige titels  (-3% NL vs. -1,9% FR).
  • De maandbladen stijgen met 8,1%, door een groei aan Nederlandstalige zijde. Deze groei komt met name door Goesting, de nieuwe lifestyle bijlage van De Persgroep, die aangeboden wordt met HLN en De Morgen. De tweemaandelijkse uitgaves dalen met 2,5%. 
  • De kranten dalen met 3,9%, zowel aan Nederlandstalige als Franstalige kant (-3,4% vs. -4,9%). Bekijken we print + digitaal dan komt de daling neer op -2,2% (-1,5% NL vs. -3,7% FR).

De nieuwe CIM-cijfers gaan over de periode van het tweede kwartaal van 2015 t/m het eerste kwartaal van 2016. U kunt de details hieronder downloaden. Voor meer details kunt u terecht op de CIM website.

Download de documenten in pdf.

Documenten

Paid Media Research, Data & ROI Research Data & ROI Press