Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Consumenten trends in 2017

Presentation Survey

Tijdens de Expert Community Panels gaf GfK een aantal interessante Consumer Insights.

  • Belgen spenderen gemiddeld 5.9 uur per week in de keuken en blijven daarbij onder het gemiddelde.

  • Gezondheid is een belangrijke trend, maar nog niet voor iedereen. Speel in op deze trend met geloofwaardige producten en claims.

  • 10% van de gezinnen heeft al eens voeding & dranken online aangekocht. In waarde bedraagt het slechts 1% van de uitgaven.

  • In de technologie sector zien we een duidelijke toename van producten die het ons gemakkelijker maken zoals, wearables, connected devices, drones, robots  etc.

De hypergeconnecteerde shopper zoekt naar belevingen. Voor de goed-geïnformeerde shopper is gemak, connectiviteit en omni-channel belangrijk. Vergeleken met de gemiddelde Europese shopper blijft de winkel nog steeds heel belangrijk voor de Belg.

  • 1 op 3 heeft een hond of kat en geeft gemiddeld 213 euro per jaar uit. Ook in dierenvoeding zien we de gezondheidstrend.
  • Ieder jaar wordt meer uitgegeven aan klussen. In de DIY zien we een toename van de private labels.
  • 37% van de Belgen vindt de tuin belangrijk. Bio- en slimme producten (robots) laten een stijging zien.
  • De Belg spendeert 4,2 uur per week aan zijn persoonlijke verzorging en geeft hierbij 235 euro uit. Vergeleken met andere landen gebruiken we minder gezondheidstrackers (18% vs 33%).
  • 836 euro is het gemiddeld budget voor kleding en 14% wordt online aangekocht.

 Lees meer insights in de presentatie

Documenten

Insight Research, Data & ROI Data & ROI Data Research Panels Technology Trends