De Amerikaanse Generation Z onder de loep van Business Insider

Survey
iStock-985990160.jpg

Business Insider voerde een enquête bij een honderdtal Amerikaanse teenagers van 13 tot 19 jaar. Aan de hand van diverse andere studies rond dezelfde doelgroep maakte het een robotfoto van Generation Z die omschreven wordt als de grootste in de geschiedenis van de Verenigde Staten en tevens de etnisch meest heterogene.
 

Het is ook de eerste generatie die vanop heel jonge leeftijd toegang heeft tot een smartphone. 80% van de tieners kreeg hun eerste smartphone toen ze 11 tot 13 jaar waren. Ze besteden er gemiddeld vijf uur per dag aan. Resultaat: hun communicatiedynamiek is zeer instant-gericht en deze generatie toont zich minder geduldig dan de vorige. Ze is naar verluidt ook vastberadener om te tonen dat ze technologie kan gebruiken om iets te veranderen. Is er een oorzakelijk verband? In elk geval zegt 17% van de Amerikaanse adolescenten gedeprimeerd te zijn; 25% voelt zich gestrest. Drie vierde van hen benoemt de toelating tot de universiteit als hun grootste bron van stress.

Research, Data & ROI Strategy & Branding Research