Effie-jury onder leiding van Mira De Maeyer buigt zich over 25 inzendingen

News
mira de mayer.jpg

25 cases zijn ingeschreven voor de 29ste editie van de Effie Awards. Dat is een evenaring van het aantal van vorig jaar. Momenteel worden de inzendingen beoordeeld door de jury onder leiding van Mira De Maeyer (Perrigo/UBA). De winnaars zullen bekendgemaakt worden op de Effie Awards Ceremony op 27 september. Inschrijven kan vanaf nu.

25 adverteerders en bureaus wagen dit jaar hun kans bij de 29ste editie van de Effie Awards in ons land. Ze dienden een case in, die beoordeeld zal worden door de Effie Jury, dit jaar voor het eerst onder voorzitterschap van Mira De Maeyer, General Manager van Perrigo en vice-voorzitter van de UBA.

Met 25 cases loopt het aantal inzendingen gelijk aan dat van vorig jaar. Ook de variatie aan sectoren, adverteerders en bureaus valt op. Ter herinnering, vorig jaar stootten 15 finalisten door.

De finalisten van dit jaar zullen begin september, na de jurering, bekendgemaakt worden. Om te weten of ze een felbegeerde Effie Award in de wacht slepen, is het wachten tot 27 september, wanneer de Effie Awards Ceremony plaatsvindt.

Die Ceremony zal dit jaar nog exclusiever en inclusiever zijn. Zo zal het programma nog worden uitgebreid (en zal gestart worden met een lunch). Tegelijkertijd zullen vanaf dit jaar duotickets beschikbaar zijn. Dit om youngsters te laten meegenieten van de learnings die ze kunnen oppikken op zo’n dag. Voor een kleine meerprijs kan een ‘senior’ marketeer een van zijn jongere collega’s meebrengen.

Tot slot zullen tijdens de Ceremony voor het eerst ook de Media Mentions uitgereikt worden. In zes categorieën -  digital, out-of-home, in-home advertising, magazine media, newspapers en audiovisual – beslist de jury of bij de de genomineerde cases een inzending zit die optimaal gebruik maakt van een van de genoemde media. Dit op basis van duidelijke KPI’s die de effectiviteit van het medium aantonen.

Inschrijven voor de Effie Awards Ceremony in Docks Brussel kan vanaf nu.

Meer info en inschrijvingen

Research, Data & ROI Effie