Laten we youngsters de kans geven om de Effie Awards Ceremony bij te wonen, zegt Lydia Desloover

News
Celebrating-holiday-489832978_2125x1417.jpeg

Vaak onderschatten we het belang van persoonlijk contact, van netwerken, van contacten leggen met mensen met een andere achtergrond. Dit is zo in onze relatie met onze klanten en prospecten, maar ook in ons eigen marketingwereldje. Het bracht Lydia Desloover, Director van Effie Belgium, op een nieuwe ticketformule voor de Effie Award 2018 die doorgaat op 27 september in Dockx Brussel. Haar verhaal.

De eerste 100 dagen. ’t Is een statement dat wel vaker gemaakt wordt door wie in een organisatie begint en – logisch – toch heel even de tijd wil nemen om het reilen en zeilen goed te leren kennen.

Toen ik begin dit jaar Director van Effie Belgium werd, was dit dan ook m’n eerste voornemen: met wat mensen gaan praten die dicht of wat verderaf bij de Effie Awards stonden. Om te horen hoe zij erover dachten, wat ze goed en minder goed vonden.

Zo belde ik op een doordeweekse dag aan bij Anne Sneyers, die headhunterskantoor Senses runt. Anne had me uitgenodigd op de koffie. Da’s blijkbaar hoe ze het ook aanpakt met kandidaten die Senses begeleidt: even een koffie drinken, bijpraten (‘heel wat mensen volgen we hun carrière lang’, zei Anne), peilen naar verwachtingen en opportuniteiten…

Ook wij praatten bij. Over koetjes en kalfjes. Maar natuurlijk kwam het onderwerp snel op de Effie Awards. Samen kwamen we tot de conclusie dat de Effie Awards Ceremony vooral bevolkt wordt door senior profielen, zowel aan bureau- als adverteerderskant.

Zonde, vonden we. De Effie Award met haar Effectivenes Forum biedt enerzijds zoveel learnings die Youngsters echt ten goede komt en anderzijds blijft persoonlijk contact en netwerking in ons wereldje echt cruciaal. Dat netwerk begin je best zo snel mogelijk op te bouwen. En, zo weten ze bij Senses, je kan het ook niet enkel online uitbouwen. ‘Er zijn veel datingsites, maar er zijn nog nooit zoveel singles geweest’, luidt hun quote. Dat inzicht kunnen we ook gebruiken bij de Effie Awards. Laten we dus youngsters de kans geven om de Effie Awards Ceremony bij te wonen, of ze nu in een bureau of bij een adverteerder werken. Zodat ze snel in contact komen met het beste werk, en een netwerk kunnen uitbouwen.

Een nieuwe formule voor de Effie Award 2018 die doorgaat op 27 september in Dockx Brussel

Eigenlijk valt het samen te vatten in twee woorden: ‘exclusiever’ en ‘inclusiever’. We willen van de Effie Awards een nog prestigieuzere prijs maken, en van de Ceremony een nog exclusiever event, met de nodige extra’s voor de deelnemers. En tegelijkertijd bieden we – via een duoticket waarbij het tweede ticket aan een kleine meerprijs is – bedrijven de kans om hun youngsters de dag te laten meemaken zodat de Effie Award ook inclusiever wordt.

Blokkeer dus allen jullie agenda op 27 september vanaf 12 u 30 en schrijf u hier in.

Event Research, Data & ROI Effie Events