Advertiser Personality of the Year: de drie finalisten

News
apoy2019-V2.jpg

Ifke Nauwelaerts, Kristof Ampe of Valerie Bracke, wie mogen we straks toevoegen aan de hall of fame van de APOY, voluit de Advertiser Personality of the Year? 

Wie mogen we straks toevoegen aan de hall of fame van de APOY, voluit de Advertiser Personality of the Year? Deze prijs wordt sinds 2002 gezamenlijk georganiseerd door de initiatiefnemers UBA en PUB en bekroont adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. De editie 2018 wijkt niet af van dat uitgangspunt. Het publiek werd uitgenodigd om personen die in aanmerking komen voor deze onderscheiding te nomineren op de website www.apoy.be. De laureaat wordt gekozen door de lezers van PUB, de leden van UBA en een professionele jury. Deze 16e editie leverde een mooi trio van finalisten af. In alfabetische volgorde:

Kristof Ampe beleefde vele mooie jaren bij Unilever en ABInBev, wat hem Effie Awards en INN’Awards opleverde. Zijn laatste functie bij Unilever was marketing director Unilever Belgium Foods, Beverage & Ice Cream. Sinds  2014 staat hij vanuit TripleA Servicesbedrijven bij op het vlak van strategie, verkoop en marketing. Kristof werkt op dit moment voor de Brouwerij Palm, intussen van naam veranderd in Swinkels Family Brewers. Kristof is lid van het Executive Committee en de Raad van Bestuur van UBA.

Valerie Bracke is head of Brand, Media & Communication bij KBC Bank & Verzekering. Daarvoor bekleedde ze marketing- en accountfuncties bij videogamebedrijf Sega, Motorolaen communicatiebureaus Grey, Young & Rubicam en BBDO Belgium, waar ze tot 2016 client service director was. In dat jaar stapte ze over naar KBC. Valerie is Voorzitster van de Expert Community Agency Management bij UBA.

Ifke Nauwelaerts is sinds mei 2017 head of Marketing bij Lidl Belgium & Luxemburg. Daarvoor was ze geruime tijd aan de slag bij Sanoma Media, in diverse functies. Ze begon er als assistant product manager en werd er uiteindelijk marketing & communication manager Food en content manager Food.

Tijdens de UBA Xmas Lunch op 13 december verneemt u wie Lies Eeckman (toen nog Continental Foods, nu BMW) opvolgt als Advertiser Personality of the Year. Dit jaar bestaat de jury uit Chris Van Roey (CEO UBA), Philippe Warzée (PUB), Lies Eeckman (BMW), Caroline Lambert (Belfius), Harry Demey (LDV United),  Erwin Jansen (Wunderman), Saskia Schatteman  (Var) en Jérôme Geneste (Maison Moderne).

Strategy & Branding