Future 100: wat er in 2019 zal veranderen

News Publication
iStock-864707740.jpg

J.Walter Thompson releaste de vijfde editie van zijn Future 100; de publicatie inventariseert alle mogelijke toekomsten in een hele reeks domeinen (cultuur, technologie, merken, handel, levenswijzen, enzovoort).

In zijn verslag van 2019 voorspelt het bureau dat met Wunderman zal fuseren onder andere:

- Een terugval voor Instagram: het kunstmatige van de gedeelde foto’s op het sociale netwerk sluit stilaan niet meer aan bij de verlangens van onze tijd, waaronder een terugkeer naar meer authenticiteit.

- De doorbraak van vrouwen in technologie: er duiken invloedrijke vrouwen op die een plaats afdwingen, zowel online als in de pers en in beeld.

- Het rijk van het geluid: de opmars van audiostreaming en podcasts staat nog in zijn kinderschoenen, gestimuleerd door het verlangen zich te informeren, te vermaken en bij te leren op een andere manier dan door naar een scherm te staren.

- Inclusief design: na gendergelijkheid en gelijkheid op basis van afkomst, is het nu ook tijd voor inclusie van mensen met een handicap, als het om design gaat.

- Freelance city: overal duiken co-working spaces op en er zijn steeds meer freelancers.

- Fast&Clean Food: grote groeimogelijkheden voor vegetarische fastfoodketens.

- Producten zonder water: omdat ze zich bewust zijn van de problemen die de komende jaren zullen ontstaan door waterschaarste, engageren steeds meer merken zich tot een beperkt gebruik ervan in hun producten.

- Luxevegan: de mode-industrie buigt zich over ethische onderwerpen zoals bont en wreedheid tegenover dieren.

- Brand therapy: om welzijn te promoten en de band met de consumenten te versterken, zullen merken verder gaan dan de gewone verkoop van producten, om diensten en ervaringen te bieden die introspectie aanmoedigen.

Documenten

Marketing Technology Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding