Dentsu Aegis mikt op +3,8% in 2019

News Insights
voorspellingen.jpg

De recentste voorspellingen inzake reclamebestedingen van Dentsu Aegis Network, gebaseerd op de gegevens uit 59 markten, schatten de wereldwijde groei in 2019 op 3,8%, tegenover 4,1% in 2018

Deze cijfers zijn iets optimistischer dan die van GroupM (+3,6%), maar iets lager dan die van Publicis (+4%) en Mediabrands (+4,7%).
 
Voor West-Europa voorspelt DAN +3,2% versus 3,4 een jaar eerder. Zuidoost-Azië en Noord-Amerika worden de voornaamste groeiregio’s; zij zullen respectievelijk 42 en 30% bijdragen tot de wereldwijde groei. West-Europa is goed voor 15%, Latijns-Amerika voor 10% en Centraal- en Oost-Europa voor 4%.
 
Digital zou dit jaar met 12% groeien en 41% van de wereldwijde uitgaven vertegenwoordigen. Verder staat digital op een in bijna de helft van de door DAN bestudeerde markten. Deze groei wordt eens te meer gestimuleerd door mobile dat alweer met meer dan 19% zou moeten groeien, onder impuls van video (20%). De voorspellingen voor programmatic voorzien een vergelijkbare stijging en een model dat begint ingeburgerd te geraken op andere dragers zoals tv en affichage.

Insight Paid Media Advertising