De ACC buigt zich over de trends van 2019

News
trends.jpg

In 2019 bundelt de sector krachten, communiceren we op maat van de consument en zijn de ideeën creatief meetbaar.

Dat is de conclusie die uit een oefening kwam waarbij de bestuurders van de ACC gedachten uitwisselden om samen de trends van 2019 binnen de communicatiesector in kaart te brengen.

De trends zijn onder meer de komst van ‘ecosysteem bureaus’, de technologie die zich alsmaar meer doorzet in verschillende communicatietouchpoints, de terugkeer van de ‘klassieke’ media als complementaire tegenbeweging, het in rekening brengen van de ‘voice of people’, met concepten als emotie en empathie, het belang van meetbaarheid op alle niveaus en duurzame creativiteit.

“Onze sector is de laatste jaren enorm en onomkeerbaar veranderd. Maar op een beweging komt altijd een tegenbeweging”, aldus Kris Govaerts, CEO van TBWA. “Klassieke en digitale kanalen zullen elkaar blijven aanvullen, maar het gewicht en het belang ervan zal verschuiven. Dit geldt ook voor de evoluerende structuren van bureaus, enerzijds komen er meer nichespelers in het vak, anderzijds breiden grote entiteiten uit naar ecosystemen die allesomvattend zijn en waar bijvoorbeeld ook de media buying en planning intern gebeurt.”

Meer details vind u hier.

Agency Management Marketing Technology Content Marketing Paid Media Research, Data & ROI Sponsoring & Events Strategy & Branding Trends