Anders kijken naar de wereld, door Cyriel Kortleven

News Insights
1_Cyriel-Kortleven_hand-V2.jpg

Vaak bekijken we de wereld met dezelfde bril. De marketeer ziet overal mogelijkheden om een product of dienst te promoten; de HR-persoon denkt onmiddellijk aan het potentieel van mensen, en de accountant zal als eerste checken of de cijfers wel kloppen.

Daar is op zich niks mis mee, want het is natuurlijk hun expertise om deze taken uit te voeren. Maar bij verandertrajecten is het wel belangrijk dat we breder zicht krijgen op de situatie. We willen dat mensen in staat zijn om zich in te leven in een andere rol, zodat ze snappen waarom bepaalde beslissingen nodig zijn.

Ook als adverteerder heb je een duidelijke boodschap die je wilt overbrengen naar je doelpubliek. En om op te vallen in een overvloed van informatie is het vaak goed om de wereld vanuit een ander perspectief te laten zien. Hier zijn enkele van mijn favoriete 'commercials' die schitterend gebruik maken van het gebruik van een andere invalshoek:

  • Als je een goed beeld wilt krijgen, dien je een situatie vanuit diverse standpunten te bekijken: The Guardian ad
  • Het soms jaren kan duren eer je een product vanuit een ander perspectief kunt bekijken: Pepsi ad
  • Here's to the ones who have always seen things differently: Apple ad
  • Een extra boodschap die enkel voor kinderen bedoeld is: Anar foundation ad

Hoe kijk jij naar de wereld? En hoe kun jij jouw doelpubliek 'anders' naar jouw boodschap laten kijken.

Cyriel Kortleven


Cyriel Kortleven is internationaal spreker rondom de VeranderMindset en auteur van het boek 'the Change Mindset'. 

Skills Advertising Creativity