Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Unilever blijft de doeltreffendste adverteerder op de Effies

News
Brain.jpg

Effie Worldwide publiceerde zijn Index 2019, met daarin de vaakst bekroonde bureaus en adverteerders op de 46 nationale, regionale en internationale competities die vorig jaar plaatsvonden onder de licentie van de Amerikaanse organisatie.

De adverteerdersrangschikking wordt nog steeds overheerst door Unilever, al voor de zesde keer sinds 2011, dat aldus Nestlé, The Coca-Cola Company, McDonald’s en P&G voorafgaat.
 
Bij de merken haalt Coca-Cola het van McDo, Vodafone, KFC en Ikea.
 
Aan bureauzijde bestaat de top vijf van de holdings respectievelijk uit WPP, Omnicom, IPG, Publicis en Dentsu.
 
McCann blijft het vaakst bekroonde netwerk voor BBDO, Ogilvy, Wunderman Thompson en DDB.
 
Het Colombiaanse Sancho BBDO bezet de eerste plaats in de rangschikking van de internationale bureaus en Jung Von Matt Hamburg in dat van de onafhankelijke bureaus.

Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding Data & ROI Advertising Effie Media & Touchpoints