Technologie kan bijdragen tot betere processen en coherentie

News
process-coherence.jpg

Bepaalde technologieën kunnen bijdragen tot meer coherentie en een verbetering van processen. Bekijk  onze videoserie "Decoding technology" die deze aspecten belicht.

Procedures optimaliseren

“Digitale marketing heeft vandaag met meerdere problemen af te rekenen. Adverteerders kopen niet blindelings, maar dat verandert weinig aan de zaak. Naar schatting 50 tot 60% van de reclame-uitgaven komen terecht bij tussenpersonen. Blockchains zijn een manier om die tussenstap uit te schakelen en een beter overzicht te krijgen van de advertentieaankopen per adverteerder.” Patrick Kindt, KBC, over Blockchain.

“Doorgaans kiest een sponsor een bepaald verhaal of project. Voor klassieke trajecten werkt dat perfect. Maar hier hebben we het over een innovatietraject. Sponsoring volstaat niet. Je moet over leiderschapskwaliteiten beschikken om die transitie tot een goed einde te brengen. De belangrijkste uitdaging is niet de technologische kant, maar de cultuur, en die is gelinkt aan interne procedures”, aldus Vincent Dumont, Colruyt, over Automation.

“Het kan gaan om een procedure die eigen is aan een business unit, een service die uw afdeling of bedrijf aanbiedt, die vervangen kan worden door een blockchain. Dat betekent dat een andere aanpak nodig is om de procedures te optimaliseren en dat daarnaast op zoek moet gegaan worden naar nieuwe opportuniteiten of dat andere businessmodellen moeten worden overwogen op basis van die aangepaste procedures. Dus ook de inkomsten die daardoor worden gegenereerd”, Rudi Peeters, KBC, over Blockchain.

Coherentie via data

“Zorg ervoor dat u uw data op een ethische manier beheert. Natuurlijk zijn gegevens een kostbaar goed. Maar als u er slordig mee omspringt, kunt u al snel het vertrouwen van klanten verliezen, en dat wint u niet makkelijk terug...”

“Integratie gebeurt op het niveau van gegevens. Applicaties gebruiken gegevens en passen er hun eigen logica op toe. Een beslissingsprocedure zal bepalen wat die platformen op een coherente manier kunnen doen. Op die manier biedt u uw klanten een consistente ervaring aan.” Vincent Dumont, Colruyt, over Automation

Bekijk alle video's op deze pagina.

Marketing Technology