Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

30 jaar Effie Awards, 30-koppige jury

News
Effie 30.jpg

Met een recordaantal ingeschreven cases staat de jury van de Effie Awards voor een zware taak. Gelukkig is het aantal juryleden uitgebreid tot 30. Maak kennis met de nieuwkomers!

Naast juryvoorzitter Mira De Maeyer (Perrigo) bestaat zowat de helft van de jury uit marketeers die bij toonaangevende bedrijven werkzaam zijn, aangedragen door UBA. Nieuwkomers zijn Kris Michiels (Unilever), Valérie Molitor (Schweppes), Aude Mayence (Delhaize), Luc Van Wichelen (Mondelez), Patrick Kindt (KBC), Kristine Verhelst (Proximus), Florence Coppenolle (Engie) en Sébastien Campopiano (Mars). Zij krijgen het gezelschap van enkele adverteerders die al langer deel uitmaken van de jury: Bénédicte Lobelle (Nationale Loterij), David Willems (Green Division Perrigo) en Sylvie Verbruggen (Liberty Global). Oude bekende Lies Eeckman (BMW) keert terug in de jury.

Van bureauzijde krijgen Petra De Roos (LDV United), Yves Van Landeghem (Leo Burnett) en Peter Ampe (Famous Grey) het gezelschap van andere ACC-leden Arnaud Pitz (BBDO), Sylvie Dewaele (TBWA) en Vincent D’Halluin (mortierbrigade).

BAM zorgt voor marketingspecialisten als Hakim Zemni (InSites Consulting), Carine Vaeremans (Profacts), Els Raemdonck (Erasmus Hogeschool/Happiness), Joke Claessen (freelance), Alex Thoré (Magis) en Nicolas Kervyn de Meerendré (UCL).

UMA-mediaspecialisten zijn Sylvie Irzi (Mediabrands), Davy Caluwaerts (Publicis Emil) en nieuwkomer Christine Brone (PHD).

Zij zullen tijdens de zomermaanden elk een deel van de ingeschreven cases jureren en tijdens een jurydag begin september beslissen wie met een Effie Award naar huis gaat. Dat gebeurt op de Effie Awards Ceremony die dit jaar op woensdag 25 september plaatsvindt in Bozar in Brussel.

Wie zeker wil zijn van zijn plaats kan vanaf nu inschrijven.

Research, Data & ROI Advertising Effie ROI Media & Touchpoints