Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Wat is DAT?

DATBelgium.png

DAT staat voor 'Digital Ad Trust', een kwaliteitslabel voor advertenties op websites.

Het label certifieert websites die voldoen aan kwaliteitscriteria inzake brand safety, viewability, ad-fraude, gebruikservaring en privacy. Een externe auditor voert de noodzakelijke controles uit op de websites (desktop en mobiel) die daar om vragen. Het label wordt toegekend voor een periode van 12 maanden en kan dan hernieuwd worden. De controles zijn gebaseerd op onafhankelijke metingen uitgevoerd door derden.

In een eerste fase gaat het over display advertenties. De uitbreiding naar video is voorzien voor 2020.
DAT Belgium is een interprofessioneel initiatief van UBA en WEMEDIA . In Frankrijk heeft UDM (Union des Marques) een gelijkaardig label geïmplementeerd.

Met dit label willen adverteerders en media de kwaliteitsnormen voor digitale campagnes verhogen en zo ook het vertrouwen met de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt versterken.

Paid Media Strategy & Branding What is