Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Wat is Micro-moment?

micro.jpg

Tijdens een micro-moment zoekt een consument impulsief een snelle oplossing voor een probleem. Hij wil direct over gaan tot actie en daarvoor gebruikt hij vandaag verschillende digitale communicatie-middelen. In de meeste gevallen is dat zijn smartphone.

We onderscheiden 4 soorten micro-momenten:
'I-want-to-know'-momenten: de consument is op zoek naar informatie en inspiratie;
'I-want-to-go'-momenten: de gebruiker zoekt een fysieke plaats;
'I-want-to-do'-momenten: de gebruiker zoekt informatie over hoe je iets moet doen of maken;
'I-want-to-buy'-momenten: de consument wil een product dienst kopen

Een bedrijf kan strategieën uitwerken om deze micro-momenten optimaal te benutten. Daartoe is het eerst en vooral belangrijk om deze momenten te identificeren en op dat moment aanwezig te zijn. Daarnaast moet snel en op een gebruiksvriendelijke manier de relevante content aangeboden worden. En tenslotte moeten de nodige impulsen worden gegeven zodat de bezoeker meteen overgaat tot actie.

Omnichannel & Sales What is