Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Member Case De TEC: Kinderen zeggen ‘dank u'

News
Le TEC.png

De TEC mobiliseert voor wie mobiel moet blijven! Dat is de boodschap die het Waalse openbaar vervoer via deze authentieke video wilde overbrengen. Het doel was tweeledig: de mensen eraan herinneren dat bussen en trams blijven rijden voor noodzakelijke verplaatsingen en iedereen bedanken die in deze ongekende periode in de frontlinie werkt. Hoe? Door een stem te geven aan de kinderen van de medewerkers wiens ouders gaan werken.

Ouders die niet thuis zijn omdat ze bij de politie werken of deel uitmaken van het medisch personeel, werken in een supermarkt of buurtwinkel, binnen de TEC of een andere instelling die zich elke dag inzet tijdens deze crisisperiode. Daarom werd er een oproep gedaan aan het personeel om video's te maken van hun kinderen.  Zo bedankte elk kind door middel van zijn getuigenis zijn of haar mama of papa voor de inspanningen die hij of zij in deze periode levert.

De video werd uitgezonden op sociale netwerken en van 9 tot 23 april op televisie. De publicatie op Facebook genereerde 23.260 interacties en bereikte 302.870 mensen. Deze affiches werden ook opgehangen in TEC-voertuigen. De video werd uitgezonden op alle RTBF- en RTL-groepszenders (Plug, club en RTL-TVI).

Alice Thonnart, Communication Manager: "We waren aangenaam verrast door het enthousiasme van onze medewerkers en hun kinderen. Deze keer was het niet nodig om acteurs te selecteren, want wie kan de boodschappen van dank en steun beter doorgeven dan onze kinderen?".

Over de TEC

De TEC is het openbaar vervoerbedrijf dat actief is op Waals grondgebied. De TEC positioneert zich als een speler op het gebied van mobiliteit, duurzame sociale en economische ontwikkeling in Wallonië.

De TEC in cijfers

  • Meer dan 5.135 medewerkers
  • 155 miljoen passagiers per jaar
  • 2.500 voertuigen op de weg
  • 777 lijnen en 16.707 haltes
  • Ca 118 miljoen afgelegde kilometers per jaar

Heeft uw bedrijf ook een opvallende campagne bedacht die u graag met uw collega-merkenbouwers wil delen? Laat het ons weten via e-mail naar Kristin Hannon (kristin@ubabelgium.be), Sales & Loyalty Manager UBA.