Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Apestaartjaren publiceert tweejaarlijks onderzoek

News Insights
les jeunes.jpg

Het tweejaarlijkse Apestaartjaren-onderzoek dat gevoerd wordt door Mediaraven, Mediawijs en imec-mict (UGent) publiceerde zijn nieuwste editie.

Die is gebaseerd op een steekproef van 950 kinderen van 6 tot 12 jaar in de lagere school en 4255 jongeren van 12 tot 18 jaar in de middelbare school, aangevuld met een reeks diepte-interviews bij beide leeftijdscategorieën. Het peilt naar mediabezit en mediagebruik bij kinderen en jongeren.

Het voornaamste besluit uit deze editie is dat kinderen op nog jongere leeftijd hun eerste smartphone krijgen: 9 jaar en dus behoefte hebben aan opvoeding en begeleiding om mediawijs te worden.

Op basis van de resultaten formuleerde de studie negen aanbevelingen voor ouders en leerkrachten. Die ontdek je, net als een samenvatting van de resultaten hier.

Insight Strategy & Branding Data & ROI media