Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Global TV Group zet troeven televisie in de verf

News Insights
tv.jpg

De Global TV Group, een informele groepering van zenders en regies in Europa, de Verenigde Staten, Canada, Australië en Latijns-Amerika die televisie wil promoten (en waartoe egta behoort), publiceerde zopas de derde editie van zijn Global TV Deck. Daarin werden gegevens betreffende 26 landen verzameld over de troeven van het medium: bereik, populariteit, veerkracht, impact en effectiveness. De gegevens voor België komen uit de CIM-studie, maar ook uit de Digimeter en het Re-Evaluating Media-onderzoek van Ebiquity.

Ter herinnering, in België bereikt televisie elke dag 71% van de bevolking. De kijkduur is stabiel gebleven in tien jaar: van 3u47' naar 3u43' in Vlaanderen en van 4u39' naar 4u22' aan Franstalige zijde, terwijl de internetbevolking respectievelijk steeg van 73% naar 90% en van 61% naar 86%. 
 
In Vlaanderen besteden de 18-64-jarigen 75% van hun schermtijd aan televisie, versus 66% bij de Franstaligen. Bij de 18-24-jarigen bedragen deze percentages 52% en 37%.  

Je vindt de volledige synthese:

Documenten

Insight Strategy & Branding Data & ROI media