Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Opinie: Hoe we bij Facebook inhoud beoordelen, door Jeff King en Kate Gotimer

News
FB-content.jpg

Toen we meer dan tien jaar geleden begonnen met het beoordelen van inhoud op Facebook, vertrouwde ons systeem op mensen om dingen te melden die ze zagen en die ze ongepast vonden. Onze teams beoordeelden en verwijderden vervolgens individuele stukken van de inhoud als ze onze regels overtraden. Sindsdien is er veel veranderd. We hebben transparantere regels ontwikkeld en we zijn bezig een 'Oversight Board' op te richten dat binnenkort een aantal van onze moeilijkste inhoudsbeslissingen zal gaan herzien. Maar de grootste verandering is de rol van de technologie bij het modereren van de inhoud. Onze technologie voor het opsporen van ongepaste inhoud verbetert en speelt een grotere rol bij de beoordeling.

Log in om verder te lezen

Deze content is enkel toegankelijk indien u een MyUBA account hebt. Heeft u nog geen account, creëer snel en gemakkelijk uw account

Paid Media Opinion opinie