Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Member Case: Walibi vervangt Halloween door een coronaproof muziekfestival ‘Walibi On Stage’

News
Walibi.png

Deze herfstvakantie pakt Walibi uit met een gloednieuw concept: ‘Walibi On Stage’. Dat zijn acht concertdagen gevuld met meer dan 150 live-optredens van een honderdtal Belgische artiesten. Walibi On Stage heeft een sterke symbolische waarde en het pretpark, zelf ook zwaar getroffen door de crisis, wil met dit initiatief de Belgische cultuur- en eventsector een hart onder de riem steken.

Voor het Waverse pretpark is de herfstvakantie doorgaans synoniem aan Halloween. De huidige maatregelen belemmeren echter de organisatie van een volwaardig halloweenevenement. Daarom ging Walibi de uitdaging aan om op 2 maanden van de herfstvakantie een volledig nieuw creatief concept te bedenken dat aan de veiligheidsnormen voldoet. Daarnaast heeft ‘Walibi On Stage’ ook een sterke symbolische waarde.

Jean-Christophe Parent, CEO Walibi Belgium: “Walibi werd zwaar getroffen door de gevolgen van de gezondheidscrisis. Toch vonden we het belangrijk om ons gedurende het hele seizoen solidair op te stellen tegenover anderen die ook zwaar te lijden kregen. We hebbenin juli een schenking gedaan aan het Consortium 1212 dat een financiële steun bood aan slachtoffers van het coronavirus wereldwijd. Met ‘Walibi On Stage’ wensen we de Belgische cultuur- en eventsector, die het nog steeds zeer hard te verduren krijgen, een hart onder de riem te steken.”

Het pretpark pakt alvast uit met enkele grote namen: Alice on the Roof, Blanche, Caballero & JeanJass, Henri PFR, Kid Noize, Loic Nottet, STAKE, The Magician, The Subs, Todiefor en Tourist LeMC. De concerten vinden plaats conform de huidige veiligheidsmaatregelen en zullen doorgaans zo’n 30 tot 40 minuten duren.

CAROUSEL-sensations.png

Alexis Nuyt, Marketing Director Walibi Belgium: “Bezoekers zullen elke dag van de herfstvakantie een nieuwe ervaring kunnen beleven. We zijn zeer trots op het brede aanbod aan artiesten dat we nu al kunnen voorleggen. We organiseren ook een online wedstrijd! Iedereen kan deelnemen en kans maken om zelf op het podium te staan en op te treden tijdens ‘Walibi On Stage’!”

Jean-Christophe Parent, CEO Walibi Belgium: “Om ‘Walibi On Stage’ op touw te zetten, doet het park beroep op Belgische partners die gespecialiseerd zijn in de organisatie van festivals en muziekevenementen. Deze unieke samenwerking tussen het pretpark en de muziekindustrie getuigt van creativiteit en veerkrachtigheid in de live-entertainment sector.”

De line-up, alle praktische informatie, de toegangstickets en concerttickets zijn te vinden op https://www.walibi.be/nl/onstage.

Heeft uw bedrijf ook een opvallende campagne bedacht die u graag met uw collega-merkenbouwers wil delen? Laat het ons weten via e-mail naar Kristin Hannon (kristin@ubabelgium.be), Sales & Loyalty Manager UBA.

Strategy & Branding