Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Verspreiding Magazines 2020: een daling van 3,7%

Insights News B2B Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding
Magazines .jpg

Volgens de analyse van de Press Brand Reports van het CIM en op basis van de echtverklaarde cijfers voor 2019 en de verklaringen op eer voor 2020, zoals uitgevoerd door Space, stellen we vast dat de verspreiding van de magazines meer te lijden heeft gehad dan die van de dagbladen (print + digital).

Uit de cijfers blijkt een globale daling van 3,7%, mede door de impact van de Franstalige titels (-7,1% vs. -3,9% voor de Nederlandstalige en +1,2% voor de tweetalige).

Per uitgever pakt enkel marktleider Roularta uit met positieve cijfers, met een lichte stijging van 0,3% voor al zijn titels samen die in totaal 1,177 miljoen exemplaren vertegenwoordigen. DPG Media verliest 5,4% (tot 715.346 ex.), Rossel klokt af op -7,1% (287.029 ex.), Ventures zakt 16,4% (109.381 ex.) en IPM -5,8% (91.137 ex.).  

Bij de zwaargewichten van meer dan 100.000 ex. stijgen enkel Bodytalk (fr + nl) en Libelle. Globaal bedraagt de verspreiding van de televisiebladen 918.178 ex. (-5,3%) en die van de vrouwenbladen 439.117 ex. (-6,6%).

Documenten

Insights News B2B Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding