Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Wat zijn Third Party Data?

Third-party-data-UBA.jpg

Third-Party Data zijn gegevens die u koopt van derde partijen die niet de oorspronkelijke verzamelaars zijn, in het bijzonder grote data-aggregators die ze halen van de platformen en websites waar ze gegenereerd werden. Zij betalen uitgevers en andere data-eigenaars voor hun First-Party Data.

Door data te bundelen die van verschillende bronnen afkomstig zijn, kan een platform voor databeheer (DMP) algemene publieksprofielen creëren die informatie bevatten over de online interacties en gedragingen van gebruikers. Op basis daarvan worden ze ingedeeld in duidelijk afgebakende segmenten, zoals mensen die van plan zijn een nieuwe auto te kopen of sportliefhebbers.

Eén inherent nadeel aan Third-Party Data is de kwaliteit ervan. Third-Party Data zijn een verzameling statistische gegevens. En juist omdat ze niet uit een rechtstreeks contact voorkomen, is het moeilijker om uit te maken of ze afkomstig zijn van een betrouwbare gegevensbron. Bovendien is zo'n grote data-aggregator geen exclusieve verkoper. Het kan dus goed zijn dat uw concurrenten over exact dezelfde gegevens beschikken.

What is Marketing Technology Research, Data & ROI