Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Negen vragen aan Aurore Devalck, Coca-Cola

Aurore Devalck.png

In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Aurore Devalck, B2B Digital CRM Manager bij Coca-Cola European Partners.

Wie is Aurore Devalck?

Ik heb Coca-Cola door m'n aderen stromen. Mijn doel was altijd al klantentevredenheid, of ik nu werkte voor de eindklant of voor andere ondernemingen. De overstap van B2C naar B2B mag dan wel een grote verandering geweest zijn, mijn missie is nog altijd dezelfde: onze merken naambekendheid geven en onze klanten en consumenten laten profiteren van onze kennis van zaken.  

Wat is precies uw taak als B2B Digital Manager?

Mijn prioriteit is de relatie met onze B2B-klanten levendig houden en ze duidelijk maken dat ze op ons kunnen rekenen. Verder moeten we onze commerciële teams op het terrein zo goed mogelijk ondersteunen, wat we doen aan de hand van onze e-mailcampagnes. We moeten onze communicatie zoveel mogelijk stroomlijnen zodat de berichten die onze klanten krijgen helder en samenhangend zijn. Onze dranken blijven uiteraard centraal staan, maar we moeten onze klanten ook attent maken op de engagementen die wij als bedrijf aangaan: onze toenemende focus op duurzame verpakkingen, onze steun aan lokale gemeenschappen enz.

Wat zijn jullie grootste uitdagingen voor 2021?

Door corona nam niet alleen de populariteit van digitale communicatie, maar ook het vertrouwen erin een hoge vlucht. Wij moeten erop hameren dat dit vertrouwen verdiend is, en dat wij de teams bijstaan in hun communicatie aan onze klanten. Wij zijn één team!

Op welke realisatie(s) van uw bedrijf of merk bent u het meest trots?

Zonder aarzelen: de lancering van Fuze Tea! Dat een grote onderneming als de onze zich opwerpt als uitdager van Ice Tea, dat al jarenlang de markt domineert, getuigt van bijzonder veel lef. En dankzij het unique selling proposition is ons liedje na iets meer dan 3 jaar nog lang niet uitgezongen. Wel integendeel!

Wie of wat is uw grootste inspiratiebron? Waar put u energie uit?

Mijn collega's, daar kan ik niet om heen. Bij Coca-Cola European Partners staat teamspirit altijd voorop. In mijn ogen is teamspirit een echte stuwende kracht: als de sfeer goed zit ga je sneller ideeën uitwisselen en, vooral, je gaat je eigen ideeën in vraag stellen. Maar ik put ook energie uit mijn gezin, mijn man en mijn zoon die altijd aan mijn zijde staan, in goede en minder goede tijden.

Welke ontmoeting of gebeurtenis heeft een grote impact gehad op uw professioneel leven?

Toen ik 15 jaar geleden aan mijn avontuur bij Coca-Cola European Partners begon, kreeg ik de kans om voor een man met uitzonderlijke kwaliteiten te werken, die ondertussen is doorgegroeid tot directeur van ons bedrijf. Zijn manier van de dingen benaderen, vanuit een filosofisch oogpunt en met zoveel engagement. Zijn kunst om oog te hebben voor de persoonlijke realiteit van iedereen en het bedrijf in zijn geheel toch te motiveren om de doelstellingen te halen.

Wat is uw favoriete hobby en waarom?

Gewoon chillen. Dat lijkt vrij simplistisch, maar het is voor mij de beste manier om mijn hoofd leeg te maken en me voor te bereiden op mijn volgende uitdaging. Met chillen bedoel ik trouwens dingen doen waarbij ik niet te veel moet nadenken: gamen, een film kijken, een boek lezen...

Welk boek/welke film/museum moet iedereen volgens u gelezen/gezien hebben? 

De film The Green Mile. Die kijk ik geregeld en telkens weer weet hij me te raken. De acteurs gaan helemaal op in hun rol en maken tal van gevoelens in me los: verdriet, geluk, ontzag...

Welke levenswijsheid of gouden tip wilt u onze leden nog meegeven?

Efficiënt werken wil niet zeggen dat je alleen maar voor je werk moet leven. Zoals ik al zei: ik doe mijn werk zielsgraag en de merken waarvoor ik werk hebben een speciaal plaatsje in mijn hart maar je kan je maar ten volle inzetten als er een gezond evenwicht is tussen je privé- en je werkleven. We moeten allemaal zo'n 40 jaar werken. Dan is het goed om ook eens tijd te nemen voor jezelf. Meer tijd voor jezelf staat niet automatisch gelijk met minder tijd voor je werk.

We danken Aurore van harte voor haar bijdrage. Wilt u ook deelnemen aan deze rubriek? Mail dan naar Kristin Hannon, Sales & Loyalty Manager via kristin@ubabelgium.be

News Strategy & Branding