Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Negen vragen aan Kenny Defrijn, Too Good To Go

Kenny Defrijn.png

In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Kenny Defrijn, Head of Marketing bij Too Good to Go België.

Wie is Kenny Defrijn?

Kenny Defrijn is een Brusselaar die zijn thuis gevonden heeft in Gent. Na zijn studies grafisch ontwerp, startte hij als marketingmedewerker in de modewereld  bij A.F.Vandevorst. Vervolgens vervoegde hij het Campaign Development team van Pepperminds (fondsenwervingbureau) en sinds 3 jaar is hij Head of Marketing bij Too Good To Go België.

Waarvoor staat het merk Too Good To Go en wat is jullie ambitie?

Too Good To Go droomt van een wereld zonder voedselverspilling. Dat doet het merk door iedereen te inspireren en te engageren in de strijd tegen voedselverspilling. Het engageren zit hem vooral in de app waar consumenten en handelaars elkaar vinden en actief de strijd tegen voedselverspilling kunnen aangaan. Inspireren doet het merk dan voornamelijk via communicatie o.a. op Instagram en Youtube of via groots opgezette initiatieven zoals SOS Patat.

Wat zijn jullie grootste uitdagingen voor 2021?

We willen de positieve impact die we maken via onze app ook vertalen naar andere plaatsen in de supply chain. Enerzijds zijn we volop in de test-fase waarbij we de overschotten van grote producenten aanbieden, maar hebben we ook net een coalitie tegen voedselverspilling gelanceerd: Waste Warrior Brands

Op welke realisatie(s) van uw bedrijf of merk bent u het meeste trots?

SOS Patat, een initiatief om de enorme verspilling van aardappelen tegen te gaan tijdens de eerste lockdown is zeker en vast een campagne waar ik met trots op terugkijk. Maar als ik nog wat verder uitzoom, ben ik enorm trots dat Too Good To Go heeft bijgedragen aan het hoog op de agenda zetten van voedselverspilling bij zowel beleidsmakers, bedrijven en consumenten.

Waar put u energie uit?

Ik put enorm veel energie uit mijn marketing-team. Het gigantisch enthousiasme waarmee ze elke dag opnieuw aan de werkdag beginnen is ook voor mij een boost. Dat geldt eigenlijk voor ons hele team. Jonge, ambitieuze mensen die zich elke dag opnieuw inzetten met de glimlach.

Welke ontmoeting of gebeurtenis heeft een grote impact gehad op uw professioneel leven?

De ontmoeting die een grote impact op mijn professioneel leven heeft gehad was toen ik net in het werkleven stapte. Ik ging van start bij A.F.Vandevorst waar ik een manager had met een specifieke drive, enthousiasme en professionaliteit waar ik de dag van vandaag nog steeds naar opkijk. Iets om naar te streven…

Wat is uw favoriete bezigheid en waarom?

Wanneer ik niet aan het werk ben en talloze meetings afwerk, geniet ik enorm van het alleen zijn. Dat vertaalt zich in eindeloze solo-loopjes en/of fietstochten waar ik wat kan reflecteren over de zaken.

Welk boek/welke film/museum moet iedereen volgens u gelezen/gezien hebben?

Als je benieuwd bent hoe een op de klippen gelopen relatie en een ananas-plant van IKEA kan leiden tot een goed geschreven, entertainend en informerend boek, raad ik iedereen ANANAS van Lex Boon aan.

Welke levenswijsheid of gouden tip wilt u onze leden nog meegeven?

Onlangs was ik een presentatie aan het voorbereiden over een nieuwe structuur die ik wilde implementeren. En toen bedacht ik het volgende : “the theoretical framework never 100% aligns with practical reality”. Ik sloot er dan ook mijn presentatie mee af.



We danken Kenny van harte voor zijn bijdrage. Wilt u ook deelnemen aan deze rubriek? Mail dan naar Kristin Hannon, Sales & Loyalty Manager via kristin@ubabelgium.be

News Omnichannel & Sales Strategy & Branding