Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Aantal inschrijvingen Effie Awards breekt records

News Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding
effie-bronze-silver-gold.jpg

Nooit eerder schreven zoveel deelnemers zich in voor de Effie Awards als dit jaar. Maar liefst 30 merken dienden een case in en hopen op 30 september met een Bronze, Silver of zelfs Gold Effie Award naar huis te gaan.

Het aantal inschrijvingen voor de Effie Awards gaat al jaren in stijgende lijn. Vorig jaar werden al 28 cases ingediend en dit jaar wordt voor het eerst de kaap van 30 bereikt.

"Dit aantal ingezonden cases overtreft onze stoutste verwachtingen", zegt Lydia Desloover, directeur van Effie Belgium. "Gezien het ongewone jaar 2020 hadden we gehoopt op een status-quo. Maar onder andere de toevoeging van de COVID-19-categorie heeft gezorgd voor een boost. In tijden van crisis ligt de focus duidelijk meer dan ooit op proven effectiveness van de marketinginspanningen."

Net als de voorbije jaren zal een 30-koppige jury de inzendingen tijdens de zomer beoordelen. Op vrijdag 3 september 2021 zit de jury samen om te debatteren over de toegekende punten en om prijzen toe te kennen.

De jury staat vanaf dit jaar onder voorzitterschap van Bénédicte Lobelle, Chief Marketing Officer bij de Nationale Loterij. Zij wordt bijgestaan door vice-voorzitter Petra De Roos (LDV United).

Op donderdag 30 september 2021 is het dan zo ver: de Effie Award Ceremony en het Effie Effectiveness Forum in de Event Lounge te Schaarbeek. Die dag zullen alle finalisten hun case voorstellen, waarna 's avonds de winnaars worden bekendgemaakt. Net als vorige jaren worden er speciale formules voorzien voor youngsters en studenten, de cases zijn unieke best practices waar jong en oud van kan leren.

News Paid Media Research, Data & ROI Strategy & Branding