-
Effie Awards Belgium openen de registraties
Na het verjaardagsjaar van de Effie Awards Belgium - de 30ste editie in 2019 - zijn de meest prestigieuze marketingawards van het land alvast klaar voor een nieuwe knaleditie.
-
WFA onderzoekt de effectiviteit van Agency Management
WFA publiceerde een interessant onderzoek naar de effectiviteit van Agency Management bij adverteerders. Daaruit blijkt dat er toch nog wat werk aan de winkel is om de relatie tussen merken en bureaus te optimaliseren.
-
Hoe het straffe idee verkrijgen dat u van uw reclamebureau verwacht?
Terugblik op het Expert Community ‘Agency Management’ met Nathalie Rahbani (Telenet), Nicolas De Bauw (TBWA) en Katrien Bottez (Happiness) als inspirators.
-
De dalende interesse van adverteerders en agentschappen voor elkaar, een opinie van Geert Debruyne
De laatste studie van ID Comms gelezen, beste adverteerder? Ik vermoed van niet want de studie toont de dalende interesse tussen adverteerder en agentschap aan. Jullie adverteerders beschouwen media in het algemeen, en jullie agentschap in het bijzonder nog steeds, en zelfs meer dan vroeger, als ‘commodity supplier’. Tja, het interesseert me inderdaad ook niet wat er op de achterkant van dat ‘365 Delhaize’ pak zout staat. Het is het goedkoopste en zout is zout, toch?
-
5 nieuwe trends in de bureauwereld voor 2020
Dit najaar gingen we naar Londen om de laatste trends in de bureauwereld te observeren. In 3 dagen tijd ontmoetten we het management van 19 toonaangevende communicatiebureaus en holdings*.
-
There is no such thing as a free lunch, een opinie door Harry Demey
Een paar weken geleden schreef ik een column in Media Marketing* met de redelijk uitdagende titel: “partnergeweld”. Ik beschrijf daarin de moeilijke relatie tussen media, hun interne en externe creatieve en productie- afdelingen en de creatieve bureaus. Ze komen vaak op ons terrein en niet altijd op een even marktconform en strategisch/creatief niveau.
-
5 tips voor een effectieve 'Scope of Work' voor uw bureau
Het is van cruciaal belang om voor uw bureau een goede en volledige 'Scope of Work' (SOW) op te maken. Dit helpt om de remuneratie van het bureau te kunnen bepalen en om efficiënt te kunnen plannen en samenwerken. We doen u vijf concrete tips cadeau die we uit de praktijk bijeen sprokkelden.
-
15 adviezen om een goede klant te zijn voor uw bureau
In 1963 schreef David Ogilvy zijn beroemde en succesvolle boek 'Confessions of an Advertising Man'. In hoofdstuk 4 geeft hij enkele regels die een bedrijf moet volgen "als ze een goede klant willen zijn voor een reclamebureau".
-
Outsourcing: waarom schiet outsourcing haar doel voorbij en hoe zorgt u ervoor dat het toch werkt?
De laatste Expert Community Agency Management stond volledig in het teken van de uitdagingen bij zowel insourcen als outsourcen. Wat zijn volgens Valérie Bracke de voordelen van beiden?
-
ACC en de productiehuizen publiceren een handleiding voor de productie van reclamefilms
De productie van een reclamefilm, ongeacht op welk kanaal die verspreid zal worden, is een belangrijk en delicaat proces, zowel voor de adverteerder als voor zijn communicatiebureau en het door hem ingeschakelde productiehuis.
-
Hoe haal je meer uit een ecosysteem van agentschappen?
Met die vraag trokken we in deze elfde editie van Sparkle (blz. 37) naar Martine Ballegeer van PitchPoint.
-
Wanneer en hoe toegevingen doen tijdens onderhandelingen? Michel Rozenberg
Progress Consulting deelt 9 gouden onderhandelingstips naar aanleiding van de Master Class aan de UBA Academy.
-
Wenst u advies bij de selectie van uw bureaus? Ontdek onze nieuwe dienst
UBA Pitch Line adviseert u over de selectie van een creatief en/of mediabureau.
-
UBA, ACC en UMA publiceren eerste gezamenlijke charter voor bureauselecties
De drie representatieve beroepsverenigingen – UBA, ACC en UMA – publiceren samen de eerste gedragscode voor de organisatie van competities voor de verschillende soorten bureaus (creatieve bureaus en mediabureaus).
-
UBA Media Key Facts: de media investeringen in een handig overzicht
We zetten voor u de informatie over de bruto media investeringen 2018 in een handig overzicht. Uit onderzoek blijkt dat adverteerders nood hebben aan goede en toegankelijke informatie over media. Er is vanuit verschillende bronnen heel wat informatie beschikbaar. Om u te helpen perfect geïnformeerd te zijn heeft UBA deze informatie voor u gestructureerd.
-
Programmatic buying steeds vaker intern aangeboden
Volgens een onderzoek van Ipsos voor IAB Europe bij meer dan 600 brand managers die programmatic reclame aankopen (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk), gebeurt de aankoop bij 86% van de respondenten intern. 11% besteedt het uit, na de interne werking te hebben getest. 2% heeft geen plannen op dat vlak.
-
De media manager is dood! Leve de media performance manager!, door Geert Debruyne, fma
De functie van media manager lijkt soms een uitstervende soort. Terwijl de nood aan mediacoördinatie en de link van media met de business groter dan ooit is. De oplossing? De media performance manager: de persoon die zich bezighoudt met het meten van de performance én de koppeling naar businessobjectieven.
-
De media manager is dood! Leve de media performance manager!, door Geert Debruyne, fma
De functie van media manager lijkt soms een uitstervende soort. Terwijl de nood aan mediacoördinatie en de link van media met de business groter dan ooit is.
-
Martin Lindstrom: "Reclamebureaus hebben te hard geprobeerd hun klanten te behagen"
Dat de UBA Trends Day zijn bezoekers – 1500 van wie 80% adverteerders dit jaar, alweer een record – elke keer een prestigieus lijstje met bevlogen sprekers serveert, weten jullie natuurlijk al lang. Een van hen was op 21 maart de Deen Martin Lindstrom (chairman van Lindstrom Company), merkenbouwer, auteur en volgens Time een van de 100 invloedrijkste denkers van 2019. MM mocht hem interviewen tijdens een boeiend gesprek over zieltogende merken, uitstervende reclame en hoopvolle alternatieven.
-
De nieuwste trends in global media agency management - Matt Green (WFA)
De WFA publiceerde onlangs een rapport met de nieuwste trends in de evolutie die grote mediabureaus doormaken inzake modellen en vergoeding. We stellen vast dat bedrijven maar al te graag hun tanden willen zetten in hun beleid met betrekking tot de 'huur' versus de 'aankoop' van diensten. Matt Green, Global Lead – Media & Digital Marketing, WFA – deelt zijn bevindingen met ons.
-
UMA ranking 2018: GroupM en Space op kop
United Media Agencies publiceerde zijn traditionele jaarlijkse rangschikkingen. Daaruit blijkt onder andere een globale omzetdaling van de aangesloten bureaus met bijna 1%, terwijl hun staff tegelijk steeg met 8% (864 FTE voor de 15 aangesloten bureaus).
-
10 vuistregels voor een geslaagde bureau selectie
Tijdens de UBA Master Class “Agency Selection & Remuneration” liet expert-docent Martine Ballegeer met veel voorbeelden zien hoe je je reclamebureau kiest en vergoedt. De 10 tips van Martine...
-
UBA maakt zich klaar voor de toekomst en vernieuwt organisatie
UBA heeft haar ledenaantal de laatste jaren verdubbeld en is gegroeid tot een representatieve ledenvereniging voor merken met 332 lidbedrijven. Om de leden een optimale dienstverlening te kunnen bieden, werd sterk ingezet op het bouwen van een professioneel team. Intussen telt het UBA-team 10 medewerkers en een 11de teamlid wordt weldra aangeworven.
-
Hoe remunereren merken hun bureau?
The World Federation of Advertisers (WFA) en The Observatory International deden een onderzoek naar bureauvergoedingen, zowel voor creatieve bureaus als mediabureaus. Hieruit blijkt dat merken over het algemeen zeer positief zijn over de toegevoegde waarde van hun bureaus.
-
Een blik achter de schermen van de communicatiebureaus
Door de recente lancering van de UBA Expert Community Agency Management, speelt de UBA in op de groeiende behoefte van adverteerders naar richtlijnen voor het verbeteren van hun relatie met hun communicatiebureaus.
-
De ACC buigt zich over de trends van 2019
In 2019 bundelt de sector krachten, communiceren we op maat van de consument en zijn de ideeën creatief meetbaar.
-
UBA en acc publiceren Briefing Guidelines voor PR & Influencer Relations
Een goede briefing is half gewonnen. Waaruit moet een goede briefing bestaan zodat uw campagne een succes wordt? UBA en acc publiceren een handige guideline. Gratis downloadbaar voor leden.
-
Hanteert het mediabureau van de toekomst nog een menselijke filosofie?
Sinds de doorbraak van digital en ondanks de steeds kleinere marges die te wijten zijn aan een voorbijgestreefd businessmodel, hebben de mediabureaus bijzonder veel geïnvesteerd in tools, technologieën en mensen om de interactie tussen consumenten en merken beter te begrijpen en om de efficiëntie van de plannen die ze aanbevelen beter te controleren
-
Wat mag u verwachten van uw bureau voor programmatic advertising?
5 criteria die u in overweging moet nemen, volgens Jean-François Zirger - Managing Director - GAMNED!
-
Draag samen met UBA uw steentje bij aan het charter voor de selectie van een creatief bureau
Tijdens de eerste UBA Expert Community Agency Management hebben we de basis gelegd voor het werkveld dat we willen uitbouwen om voorbereid te zijn op de uitdagingen die wij, adverteerders en onze bureaus, te wachten staan.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- Volgende pagina